SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety coraz mniej z reklam. „GW”, „Rz” i „SE” z największymi spadkami

Styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 5,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Duży wzrost tych przychodów zanotował tylko „Dziennik Gazeta Prawna”, za to kilkunastoprocentowe spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w styczniu cennikowo zarobiła z reklam 15 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Presspublica) zmalały o 13,6 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 16,2 proc. W przypadku „Polski” (Polskapresse) spadek wyniósł 8 proc., a w przypadku bezpłatnego „Metra” (Agora) - 4,6 proc.

Wśród czołowych tytułów tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował minimalny wzrost cennikowych przychodów reklamowych. Natomiast wpływy „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) podskoczyły w skali roku aż o 49,9 proc.

>>> Spada czytelnictwo dzienników. Wszystkie tytuły na minusie w II półroczu 2012

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (dane Kantar Media, bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PLI.2013I.2012
Gazeta Wyborcza33 383 217 zł39 258 226 zł
Polska16 454 479 zł17 875 927 zł
Fakt12 064 908 zł11 966 120 zł
Rzeczpospolita7 802 968 zł9 030 425 zł
Metro6 932 644 zł7 269 355 zł
Super Express5 416 380 zł6 466 627 zł
Dziennik Gazeta Prawna4 633 816 zł3 091 217 zł
monitorowane tytuły razem114 281 014 zł121 086 751 zł


Cennikowe spadki przychodów reklamowych gazet są i tak dużo niższe od rzeczywistych. W ub.r. wyniosły 8,4 proc., podczas gdy według domu mediowego Starlink faktycznie gazety zarobiły z reklam 20,6 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Na bieżący rok Starlink prognozuje ten spadek na poziomie ok. 20 proc., natomiast Agora przewiduje jeszcze większe redukcje - 22-25 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wartości przychodów reklamowych gazet pokazują też, jak dużych rabatów ich wydawcy udzielają marketerom. W styczniu cennikowo wpływy wyniosły 114,3 mln zł, tymczasem według Agory faktycznie osiągnęły poziom ok. 120 mln zł w całym czwartym kwartale ub.r.


 

Dołącz do dyskusji: Gazety coraz mniej z reklam. „GW”, „Rz” i „SE” z największymi spadkami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cc
Z tego co widzę, to Rzepa pod nowym kierownictwem coraz bardziej skręca w stronę PISowskiego tabloidu.
A to może być duża szansa dla DGP w przejęciu jej dotychczasowego tortu reklamowego.
odpowiedź
User
oj…
infografika jest zupełnie nieczytelna… dlaczego obok GW z 35% są DGP z 4% i Metro z 5%?
odpowiedź
User
kolataine
Początek końca mediów papierowych...
odpowiedź