SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety faktycznie z reklam: 120 mln zł, 17 proc. w dół, „SE” z najwyższymi rabatami

Według Agory rzeczywiste wpływy reklamowe polskich dzienników w I kwartale br. wyniosły 120 mln zł. Firma szacuje spadek tych przychodów w skali roku na 17 proc., czyli na ponad dwa razy więcej niż według cennikowych danych Kantar Media.

Z prezentacji Agory dla inwestorów (patrz grafika poniżej) wynika, że od stycznia do marca br. szacowane wpływy reklamowe dzienników były aż o 74 proc. niższe niż podane przez Kantar Media cennikowe dane (zobacz ich szczegóły). Według Kantar Media wydatki reklamowe w gazetach zmniejszyły się w skali roku o 7,3 proc., tymczasem Agora szacuje ten spadek aż na 17 proc.

>>> Agora: 150 mln zł z prasy. „GW” i czasopisma w dół, „Metro” w górę

Zdecydowanym liderem segmentu pozostaje wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza”, której rzeczywiste wpływy reklamowe w I kwartale br. wyniosły 50,4 mln zł, będąc niższe o  18,6 proc. w skali roku, a o 65 proc. od przychodów cennikowych. Według szacunków Agory Polskapresse (oprócz „Polski” wydająca też m.in. „Dziennik Polski”) faktycznie zarobiła z reklam 22,2 mln zł, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 10,2 mln zł (czyli 71 proc. mniej niż zgodnie z cennikiem), a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) -  9,6 mln zł (79 proc. mniej niż cennikowo). Przychody reklamowe „Metra” (Agora) wyniosły 6,9 mln zł (63 proc. mniej niż według cennika), a „Super Expressu” (Murator) - 4,2 mln zł (czyli aż o 85 proc. mniej niż cennikowo).

>>> „Rzeczpospolita” poniżej 90 tys. egz., sprzedaż spadła o 20 proc.

Dołącz do dyskusji: Gazety faktycznie z reklam: 120 mln zł, 17 proc. w dół, „SE” z najwyższymi rabatami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
psiak76
Nareszcie prawdziwe dane, ciekawe jeszcze jak to wygląda w radiu.
odpowiedź
User
Kadrowy
GW ciągle kosi najwięcej z reklam, więc dlaczego jest na 1 mln minusie za pierwszy kwartał? Wiem! Trzeba więcej obciąć dziennikarzom i kilku zwolnić, bo chyba jeszcze ktoś został na etacie!
odpowiedź
User
NICO
Swietna robota kolezenstwa z Agory.Tak trzymac -moze w koncu zaczniemy realnie dzialac,a nie "mamic" samych siebie!
odpowiedź