SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)

W listopadzie br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam tylko 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej, przy czym o wiele większy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza”. Za to spore wzrosty osiągnęły „Fakt”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w listopadzie cennikowo zarobiła z reklam 12,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody „Rzeczpospolitej” (Presspublica) spadły w skali roku o 2,2 proc.

>>> Gazety tylko 320-370 mln zł z reklam. Rabaty po 75-80 proc. (analiza)

„GW” i „Rz” to jedyne gazety z czołówki, które zanotowały spadki wpływów reklamowych. Za to „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam 15,3 proc. więcej niż przed rokiem, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,6 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 13,2 proc. więcej. Przychody „Polski” (Polskapresse) wzrosły o 7,1 proc., regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 9 proc., a bezpłatnych „Metra” (Agora) i „Naszego Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio o 10,2 i 16,1 proc. Natomiast „Express Ilustrowany” (Polskapresse) zarobił z reklam aż o 34,8 proc. więcej niż przed rokiem.

>>> O 24 proc. spadła sprzedaż „Rzeczpospolitej”, liderem „Fakt”

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  XI.2012 XI.2011
Gazeta Wyborcza 50 681 194 zł 57 652 831 zł
Polska 26 518 292 zł 24 766 226 zł
Fakt 20 446 583 zł 17 990 216 zł
Rzeczpospolita 14 010 278 zł 14 327 865 zł
Super Express 10 793 995 zł 9 360 375 zł
Metro 10 583 490 zł 9 603 344 zł
Dziennik Gazeta Prawna 7 833 336 zł 6 922 347 zł
Gazeta Pomorska 3 737 432 zł 3 429 139 zł
Express Ilustrowany 3 355 681 zł 2 490 143 zł
Nasze Miasto (przed rokiem: Echo Miasta) 3 064 627 zł 2 638 649 zł
monitorowane tytuły razem 181 283 112 zł 184 586 533 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
redmond flyer
uuuu czyżby rządowej gadzinówce spadało? to juz wlewanie do GW pieniędzy z państwowych/tuskowych spółek nie wystarcza? może jak przemianują się na "biuletyn partyjny" to tusk sypnie więcej na reklamy z Orlenu, Lotu, PZU, przecież juz i tak są biuletynem partyjnym, wiec zmiana nazwy to tylko formalność...
8 8
odpowiedź
User
zachwycony
"redmond flyer" napisał(a): uuuu czyżby rządowej gadzinówce spadało? to juz wlewanie do GW pieniędzy z państwowych/tuskowych spółek nie wystarcza? może jak przemianują się na 'biuletyn partyjny' to tusk sypnie więcej na reklamy z Orlenu, Lotu, PZU, przecież juz i tak są biuletynem partyjnym, wiec zmiana nazwy to tylko formalność...


Ach, jaki mądry komentarz rzetelny, kompetentny, na poziomie, bez inwektyw. Podziwiać
8 8
odpowiedź
User
tretter
A ja się cieszę z tempa spadku wpływów reklamowych jedynie słusznego dziennika wybiórczego. Spadek o ponad 12 % r/r -to jest osiągniecia. Oby jak najszybciej można było napisać - RIP.
8 8
odpowiedź
User
Jan Zbędny
Rozumiem, ze wszyscy się cieszą z upadku Gazety ale nie rozumieją jednego. Że spadek GW to także będzie spadek Gazety Polskiej, Uważam Rze (wiem, wiem teraz juz bez Lisieckiego) czy innych tytułów prasowych. To kryzys nośnika. Treści to co innego. Ludzie nie odwracają się od treści GW. Spada papier, będzie spadał. To jest istota.
8 8
odpowiedź
User
Tomasz
Rozumiem, że ciężko futrować GW samymi publicznymi reklamami...
8 8
odpowiedź