SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

W I półroczu br. gazety zarobiły z reklam prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największe wzrosty „Super Express”, „Echo Miasta” i „Puls Biznesu”.

Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 4,9 proc. mniejsze niż w I półroczu ub.r. Licząc z autopromocją ten spadek wyniósł 3 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,2 proc.

>>> Dalej spada sprzedaż dzienników. „Fakt” w dół o 76 tys. egz.

Najwięcej z reklam w I półroczu br. zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale też zanotowała stosunkowo największy w skali roku spadek tych przychodów - dokładnie 17,4 proc. Mniej niż rok wcześniej zarobiły też z tego „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 9,2 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 5,2 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,6 proc. i regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 1,5 proc.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą, najbardziej „Gazeta Krakowska”

Z drugiej strony nieznacznie większe niż rok wcześniej - dokładnie o 2,4 proc. - wpływy reklamowe osiągnęła „Polska” (Polskapresse). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów - dokładnie 11,8 proc. - zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Natomiast po ponad 20 proc. więcej niż w I połowie ub.r. zarobiły z reklam „Super Express” (Murator) - o 28,7 proc., bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) - o 22,8 proc., i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 21,8 proc.

>>> Jakie są najpopularniejsze gazety regionalne?

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I półrocze 2011 I półrocze 2010
Gazeta Wyborcza 334 950 215 zł 405 264 024 zł
Polska 144 952 993 zł 141 511 223 zł
Fakt 119 451 316 zł 106 849 045 zł
Rzeczpospolita 80 417 606 zł 88 593 410 zł
Super Express 55 275 702 zł 42 965 122 zł
Metro 48 942 774 zł 50 752 175 zł
Dziennik Gazeta Prawna 41 125 913 zł 43 401 534 zł
Puls Biznesu 21 298 752 zł 17 493 216 zł
Echo Miasta 20 423 462 zł 16 636 669 zł
Express Bydgoski 20 156 226 zł 20 464 107 zł
monitorowane tytuły razem 1 081 453 849 zł 1 136 723 592 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 1 159 808 363 zł 1 195 991 660 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 78 354 514 zł 59 268 068 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
a uwzględniając rabaty to jak GW miała z reklam 125 mln zł w I półroczu to cud
8 8
odpowiedź
User
cytal(nicka)
Cemu NIE podają właścicieli tych ...))))) ?
8 8
odpowiedź
User
ken
ranking wpływów cennikowy ma taki sens jak stwierdzenie, że wszyscy jeżdżą w mieście wg przepisów i nie ma wypadków
8 8
odpowiedź
User
nandy
Gazeta A sprzedała reklamę całostronicową wg cennika za 10000zł
Gazeta B ma identyczny cennik, ale sprzedała reklamę całostronicową z rabatem 50%, dając 2 emisje. Klient zapłacił 10000zł

W rankingu Gazeta B jest "the winner is...", ma wpływy z reklam 2x większe od gazety A.

Czy jest na sali lekarz?
8 8
odpowiedź
User
Irencjo
To kto w ogóle jeszcze czytuje wypociny Michnika, skoro ciągle ogłaszają że im wszystko spada...
8 8
odpowiedź