SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

W I półroczu br. gazety zarobiły z reklam prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największe wzrosty „Super Express”, „Echo Miasta” i „Puls Biznesu”.

Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 4,9 proc. mniejsze niż w I półroczu ub.r. Licząc z autopromocją ten spadek wyniósł 3 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,2 proc.

>>> Dalej spada sprzedaż dzienników. „Fakt” w dół o 76 tys. egz.

Najwięcej z reklam w I półroczu br. zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale też zanotowała stosunkowo największy w skali roku spadek tych przychodów - dokładnie 17,4 proc. Mniej niż rok wcześniej zarobiły też z tego „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 9,2 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 5,2 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,6 proc. i regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 1,5 proc.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą, najbardziej „Gazeta Krakowska”

Z drugiej strony nieznacznie większe niż rok wcześniej - dokładnie o 2,4 proc. - wpływy reklamowe osiągnęła „Polska” (Polskapresse). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów - dokładnie 11,8 proc. - zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Natomiast po ponad 20 proc. więcej niż w I połowie ub.r. zarobiły z reklam „Super Express” (Murator) - o 28,7 proc., bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) - o 22,8 proc., i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 21,8 proc.

>>> Jakie są najpopularniejsze gazety regionalne?

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 I półrocze 2011I półrocze 2010
Gazeta Wyborcza334 950 215 zł405 264 024 zł
Polska144 952 993 zł141 511 223 zł
Fakt119 451 316 zł106 849 045 zł
Rzeczpospolita80 417 606 zł88 593 410 zł
Super Express55 275 702 zł42 965 122 zł
Metro48 942 774 zł50 752 175 zł
Dziennik Gazeta Prawna41 125 913 zł43 401 534 zł
Puls Biznesu21 298 752 zł17 493 216 zł
Echo Miasta20 423 462 zł16 636 669 zł
Express Bydgoski20 156 226 zł20 464 107 zł
monitorowane tytuły razem1 081 453 849 zł1 136 723 592 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją1 159 808 363 zł1 195 991 660 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja78 354 514 zł59 268 068 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
a uwzględniając rabaty to jak GW miała z reklam 125 mln zł w I półroczu to cud
odpowiedź
User
cytal(nicka)
Cemu NIE podają właścicieli tych ...))))) ?
odpowiedź
User
ken
ranking wpływów cennikowy ma taki sens jak stwierdzenie, że wszyscy jeżdżą w mieście wg przepisów i nie ma wypadków
odpowiedź
User
nandy
Gazeta A sprzedała reklamę całostronicową wg cennika za 10000zł
Gazeta B ma identyczny cennik, ale sprzedała reklamę całostronicową z rabatem 50%, dając 2 emisje. Klient zapłacił 10000zł

W rankingu Gazeta B jest "the winner is...", ma wpływy z reklam 2x większe od gazety A.

Czy jest na sali lekarz?
odpowiedź
User
Irencjo
To kto w ogóle jeszcze czytuje wypociny Michnika, skoro ciągle ogłaszają że im wszystko spada...
odpowiedź