SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google uwzględni doświadczenia użytkowników w wynikach wyszukiwania

Google zapowiedział, że wprowadzi do mechanizmu pozycjonowania stron w swojej wyszukiwarce dodatkowy czynnik o nazwie Page experience. O widoczności witryny będą decydować takie doświadczenia użytkownika jak prędkość ładowania strony, interakcje z internautami czy wizualna stabilność witryny. Ze względu na pandemię koronawirusa zmiany nie zostaną wprowadzone przed końcem 2020 roku.

fot. materiały prasoweArticle

O planowanej zmianie algorytmu wyszukiwarki i nowych czynnikach mających wpływ na pozycję konkretnych stron w wynikach poinformowała na blogu Sowmya Subramanian, szefowa inżynierów w zespole odpowiedzialnym za wyszukiwarkę.

Ważne doświadczenie użytkownika

Google zaznacza że obecnie o widoczności strony w wyszukiwarce decyduje wiele różnych czynników, wśród nich jej przystosowanie do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo czy też sposób wyświetlania reklam.

Teraz zapowiedziano że w przyszłości o pozycji strony będzie decydował też zestaw nowych parametrów pod zbiorczą nazwą Page experience (doświadczenie strony). Pod tą nazwą kryją się czynniki mające wpływ na wrażenia i zachowania użytkowników odwiedzających konkretną witrynę.

Specjalny zestaw wskaźników o nazwie Core Web Vitals będzie brał pod uwagę m.in. wydajność ładowania strony pod względem pojawienia się na niej głównego elementu. Dobry wynik ma wynosić poniżej 2,5 sekundy, rezultat powyżej 4 sekund zostanie zakwalifikowany jako mierny. Kolejny element to interaktywność strony który dotyczy czasu pomiędzy czynnością wykonaną przez internautę a odpowiedzią witryny. W tym segmencie dobry wynik wynosi mniej niż 100 milisekund. Ostatnia część zestawu to wizualna stabilność strony, na którą ma wpływ m.in. ładowanie asynchroniczne.

Czytaj także: Google Maps pokaże miejsca dostępne dla użytkowników na wózkach inwalidzkich

Bez zmian w 2020 roku

Google zaznacza, że Page experience będzie jedynie dodatkowym elementem mającym wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Koncern zapowiada także, że z powodu pandemii koronawirusa Page experience nie zostanie z pewnością wprowadzony przed końcem 2020 r.

Firma uspokaja, że właściciele stron internetowych nie muszą na razie podejmować żadnych działań związanych z Page experience. Google obiecuje że o wprowadzeniu tego elementu poinformuje z 6-miesięcznym wyprzedzeniem, udostępni też odpowiednie narzędzia pozwalające na dostosowanie się do nowego kryterium oceny stron.

Czytaj także: Ponad 5,3 tysiąca redakcji na świecie ze wsparciem finansowym od Google. Na liście 150 wydawców z Polski

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów o 13 proc. do 41,16 mld dolarów i zysku netto z 6,66 do 6,84 mld dolarów. Z kwartału na kwartał nastąpił spadek, co firma tłumaczy spowolnieniem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google uwzględni doświadczenia użytkowników w wynikach wyszukiwania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl