Google uwzględni doświadczenia użytkowników w wynikach wyszukiwania

Google zapowiedział, że wprowadzi do mechanizmu pozycjonowania stron w swojej wyszukiwarce dodatkowy czynnik o nazwie Page experience. O widoczności witryny będą decydować takie doświadczenia użytkownika jak prędkość ładowania strony, interakcje z internautami czy wizualna stabilność witryny. Ze względu na pandemię koronawirusa zmiany nie zostaną wprowadzone przed końcem 2020 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O planowanej zmianie algorytmu wyszukiwarki i nowych czynnikach mających wpływ na pozycję konkretnych stron w wynikach poinformowała na blogu Sowmya Subramanian, szefowa inżynierów w zespole odpowiedzialnym za wyszukiwarkę.

Ważne doświadczenie użytkownika

Google zaznacza że obecnie o widoczności strony w wyszukiwarce decyduje wiele różnych czynników, wśród nich jej przystosowanie do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo czy też sposób wyświetlania reklam.

Teraz zapowiedziano że w przyszłości o pozycji strony będzie decydował też zestaw nowych parametrów pod zbiorczą nazwą Page experience (doświadczenie strony). Pod tą nazwą kryją się czynniki mające wpływ na wrażenia i zachowania użytkowników odwiedzających konkretną witrynę.

Specjalny zestaw wskaźników o nazwie Core Web Vitals będzie brał pod uwagę m.in. wydajność ładowania strony pod względem pojawienia się na niej głównego elementu. Dobry wynik ma wynosić poniżej 2,5 sekundy, rezultat powyżej 4 sekund zostanie zakwalifikowany jako mierny. Kolejny element to interaktywność strony który dotyczy czasu pomiędzy czynnością wykonaną przez internautę a odpowiedzią witryny. W tym segmencie dobry wynik wynosi mniej niż 100 milisekund. Ostatnia część zestawu to wizualna stabilność strony, na którą ma wpływ m.in. ładowanie asynchroniczne.

grafika

Bez zmian w 2020 roku

Google zaznacza, że Page experience będzie jedynie dodatkowym elementem mającym wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Koncern zapowiada także, że z powodu pandemii koronawirusa Page experience nie zostanie z pewnością wprowadzony przed końcem 2020 r.

Firma uspokaja, że właściciele stron internetowych nie muszą na razie podejmować żadnych działań związanych z Page experience. Google obiecuje że o wprowadzeniu tego elementu poinformuje z 6-miesięcznym wyprzedzeniem, udostępni też odpowiednie narzędzia pozwalające na dostosowanie się do nowego kryterium oceny stron.

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów o 13 proc. do 41,16 mld dolarów i zysku netto z 6,66 do 6,84 mld dolarów. Z kwartału na kwartał nastąpił spadek, co firma tłumaczy spowolnieniem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa