„Rzeczpospolita” i „Parkiet” dołączają do Google Showcase

Gremi Media rozpoczyna współpracę z Google. Wydawca będzie korzystać z narzędzia badawczego Pinpoint, a treści z „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zostaną włączone do Showcase w Wiadomościach Google.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ramach umowy z Google redakcje „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” będzie korzystać z platformy Pinpoint w pracy dziennikarskiej, a dokumenty źródłowe będą publikowane w dostępnych na niej publicznych kolekcjach. Pinpoint pomaga szybko przeszukiwać duże dokumenty (także dźwiękowe), automatycznie identyfikując i organizując najczęściej wymieniane w nich osoby, organizacje i miejsca, a także umożliwia automatyczną transkrypcję.

- Pinpoint to bardzo ciekawe narzędzie, które otwiera nowe możliwości dla dziennikarzy pracujących na duży zbiorach danych i dokumentów. Co ważne, pozwala dziennikarzom na pracę z bazami danych – bez zaangażowania programistów. Czekam na pierwsze teksty! - podkreśla Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media.

Ponadto w ramach współpracy treści z „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” oraz ich portali internetowych zostaną włączone do Showcase w Wiadomościach Google. - Rozwój i poszerzanie zasięgu serwisów rp.pl i parkiet.com jest naszym priorytetem. Umowa z Google wpisuje się w strategię cyfryzacji - komentuje Maciejowski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dziennikarz-rzeczpospolita-parkiet-wytyczne-twitter-facebook-social-media,7169663560562817a ##

W ramach Showcase wydawcy internetowi mogą publikować swoje wybrane treści w Wiadomościach Google i Discover, za co Google przekazuje im opłaty licencyjne. W Polsce program ruszył na początku ub.r., obecnie jest w nim ponad 32 wydawców z 60 serwisami.

- Partnerstwo z Gremi Media to dowód na to, że również największe prasowe marki upatrują w Google partnera, który przyspieszy ich cyfrowy rozwój. Już wkrótce czytelnicy zobaczą treści wskazane przez redaktorów „Rzeczpospolitej” w Showcase w Wiadomościach Google, wśród treści od 32 partnerów, którzy wcześniej dołączyli do tego programu. Showcase czy Pinpoint to nowy wymiar naszej oferty dla wydawców, który uzupełnia rozbudowaną ofertę technologii reklamowych Google do monetyzacji treści - podkreśla Magda Kotlarczyk, dyrektorka Google w Polsce.

W ub.r. grupa kapitałowa Gremi Media zanotowała spadek skonsolidowanych przychodów o 3,2 proc. do 97,39 mln zł, a zysk netto zmalał z 8,58 do 6,03 mln zł. Wydawca tłumaczył to m.in. wyższymi kosztami papieru i druku oraz słabszą koniunkturą w reklamie prasowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu