SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

Większość tygodników opinii zanotowało w styczniu br. wzrost sprzedaży ogółem. Pozycję lidera utrzymał “Gość Niedzielny”, a najbardziej – bo o 250 proc. - wzrosła sprzedaż “Gazety Polskiej”.

“Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu br. wyniosła 147 159 egz. i była o 5,55 proc. wyższa niż w styczniu 2010 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za “Gościem Niedzielnym” uplasowała się “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała wzrost o 8,15 proc. i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 145 500 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała piąta “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik poszedł do góry aż o 246,76 proc. i wyniósł w pierwszym miesiącu br. 87 564 egz.

Najwięcej stracił natomiast zajmujący ostatnią, dziewiątą lokatę “Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc. i wyniosła 3 228 egz. 

ZKDPstyczeń
20112010
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Gość Niedzielny203 476147 159197 400139 423
Polityka196 469145 500198 854134 537
Wprost181 200115 779167 34775 267
Newsweek Polska170 917107 618160 56398 217
Gazeta Polska136 69887 56458 16025 252
Przekrój85 00037 90285 00038 802
Przegląd60 00021 90668 10021 937
Tygodnik Powszechny37 98817 66040 65716 947
Przewodnik Katolicki40 0053 22837 6173 558

 
Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r., widać, że prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży poza “Gazetą Polską”, której wynik poszedł do góry o 30,07 proc. Najwięcej (9,08 proc.) stracił “Wprost” .

ZKDPstyczeńgrudzień
20112010
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Gość Niedzielny203 476147 159208 723154 250
Polityka196 469145 500206 420146 071
Wprost181 200115 779199 042127 343
Newsweek Polska170 917107 618197 330117 998
Gazeta Polska136 69887 564129 34667 319
Przekrój85 00037 90285 04040 743
Przegląd60 00021 90660 06722 712
Tygodnik Powszechny37 98817 66040 01718 270
Przewodnik Katolicki40 0053 22840 0153 534

 

Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w styczniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 9,1 proc. i wyniosła 366 964 egz. 

ZKDPstyczeń
20112010
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora527 449366 964494 724336 351
Forum29 75016 62330 14817 114
 
ZKDPstyczeńgrudzień
20112010
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora527 449366 964527 857350 170
Forum29 75016 62333 35217 854


Uwaga! Prezentowane w tym artykule dane opierają się na wskaźniku sprzedaży ogółem - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie bywają przedstawiane wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Wzrosła więc o 250 proc. liczba ludzi z wypranymi mózgami. To nasza porażka. Nasza, czyli myślącej większości.
odpowiedź
User
Ron
Wyjaśnienie tego fenomenu jest arcybuleśnie proste. Fenomenalne rządy dotkniętego ręką boga premiera całej światłej części mieszkańców Polski doprowadziły do przyspieszającej pauperyzacji jego elektoratu. Elektorat dotąd kupował wydawnictwa nie dla informacji w nich zawartych, tylko dla podkreślenia swoich aspiracji i przynależności do określonego kręgu kulturowego. Pojawiły się jednak nowe okoliczności. Zabrakło na szlugi. Przez jakiś czas można jeździć ze starym numerem ulubionego wydawnictwa "na szybie". Ale co to? Tym razem zabrakło na szlugi i na paliwo! Dysonans poznawczy albo syndrom odstawienia od światłych porad czołowych gwiazd dziennikarskich wywołuje niepokój i rozdrażnienie. Ile można wytrzymać w takim stanie? I te coraz bardziej zajadłe ataki PiSowców! Już nie wiadomo co im odpowiedzieć, bo ostatnie skrypty są sprzed 6 tygodni, kiedy jeszcze oczywiste były lądowanie "na ślepo" i "naciski"... Co wybrać, szlugi, dojazdy metrem zamiast auta, czy zakup czasopisma, bez którego nie będzie wiadomo jak i o czym rozmawiać? Proza życia.

Ciemnogrodowi zawsze było łatwiej. Nigdy nie miał pieniędzy i dostosował się. Teraz jedyne czego oni potrzebują to prawdy. I wydadzą na nią ostatnie pieniądze.

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu czujesz się jakbyś był uwięziony w pułapce, to dobrze. Jesteś w pułapce. Uświadomienie sobie tego faktu będzie pierwszym krokiem. Wkrótce dołączysz do innych Wolnych Polaków. Taką mam "nadziejię".
odpowiedź
User
arnie
@Gembal
A czym ty tak usilnie "myślisz"? :D:D
odpowiedź
User
czytel-nick
Jeśli kogoś z Was dziwi znakomity wynik Gościa Niedzielnego, niech raz weźmie tę gazetę do ręki. Sami zobaczycie :)
odpowiedź
User
konserwatywny inteligent
@Gembal
ja osobiście uważam czytelników Wprostu, Polityki i Newsweeka za wyprane mózgi.
odpowiedź