SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Groupon: ponad 100 mln USD straty w II kw.

Serwis zakupów grupowych Groupon w II kwartale tego roku znacząco obniżył wydatki marketingowe, ale jego strata w ujęciu rocznym wzrosła prawie trzykrotnie. To efekt zatrudnienia ponad tysiąca nowych pracowników.

Groupon: ponad 100 mln USD straty w II kw.

Z dokumentów przedłożonych przez Groupon w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) wynika, że strata serwisu w II kwartale 2011 roku wyniosła 102,7 miliona dolarów, w porównaniu do 36,8 miliona dolarów straty rok wcześniej.

W tym samym czasie przychód Groupona wzrósł dziesięciokrotnie, z 87,3 do 878 milionów dolarów.

W poprzednim kwartale serwis zatrudnił ponad tysiąc nowych pracowników, co poskutkowało znaczącym wzrostem wydatków administracyjnych. Na koniec czerwca Grupon zatrudniał 9625 osób, w porównaniu do zaledwie 37 dwa lata temu.

Jednocześnie w ujęciu kwartalnym firma obniżyła koszty marketingowe. W II kwartale było to 208 milionów dolarów, wobec 170 milionów dolarów we wcześniejszych trzech miesiącach.

Na koniec II kwartału serwis miał na całym świecie 115,7 miliona subskrybentów.

W czerwcu Groupon złożył wniosek o dopuszczenie swoich akcji do obrotu giełdowego. Poprzez ofertę publiczną akcji firma chce pozyskać co najmniej 750 milionów dolarów (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Groupon: ponad 100 mln USD straty w II kw.

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ar
Czy zwróciliście uwagę na teksty nowego copywritera w Grouponie?
8 8
odpowiedź
User
muka
to ten Groupon w ogóle jest rentowny? Sądzę że nie. typowy model amerykański - narobić hałasu, zadłużyć się, nachapać nie przejmując klientem. a potem, o dziwo! kryzys mamy!
8 8
odpowiedź
User
martYna
"Jednocześnie w ujęciu kwartalnym firma obniżyła koszty marketingowe" - to ja już zbaraniałam, bo jeszcze do niedawna rozpisywano się o tym, że groupon wydaje krocie na marketing, a tu się okazuje że tnie wydatki:
"W II kwartale było to 208 milionów dolarów, wobec 170 milionów dolarów we wcześniejszych trzech miesiącach" - chyba jednak robi różnicę te "parę dolców"
8 8
odpowiedź
User
GangMarcela
@martYna, można zbaranieć, a o skonsolidowanym segmentowym zysku operacyjnym Groupona słyszałaś? To jest dopiero fristajl...
8 8
odpowiedź
User
ironiczny
agresywny marketing, spirala, a w efekcie strata - ciekawa ta strategia Groupona
8 8
odpowiedź