SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Groupon rezygnuje z e-mailingów, chce być platformą zakupową jak eBay i Amazon

Koniec z wysyłaniem e-maili, przebudowa lokalnych stron internetowych, geolokalizacja i aplikacja mobilna - taki scenariusz rozwoju Groupona na najbliższe lata zapowiada Eric Lefkofsky, dyrektor generalny firmy.

Article

Lefkofsky zdradził plany Groupona podczas przeznaczonej dla inwestorów i analityków konferencji w Chicago. Według jego zapowiedzi firma, znana jako serwis zakupów grupowych, ma się przeistoczyć w rozbudowaną platformę sprzedażową podobną do takich gigantów e-handlu jak Amazon czy eBay.

Szef Groupona zapowiedział, że stopniowo lokalne strony internetowe firmy będą przebudowywane na wzór witryny funkcjonującej na rynku brytyjskim, która już została skonstruowana od nowa. Wprowadzono na niej nowy pasek wyszukiwania, przeglądanie zawartości strony wzbogacono o funkcję geolokalizacji, a oferty zostały pogrupowane w konkretne kategorie, na przykład te związane ze świętami Bożego Narodzenia. W odnalezieniu konkretnych towarów ma pomagać system podpowiedzi, czyli zestaw filtrów ułatwiających klientowi dotarcie do poszukiwanego towaru.

Inna istotna zmiana w strategii firmy to stopniowe odchodzenie od komunikacji z użytkownikami za pomocą wiadomości e-mail. Lefkofsky przyznał, że jeszcze kilka lat temu ta forma dotarcia do klientów generowała ponad połowę dochodów Groupona. Obecnie jest to ok. 25 proc. Przekaz mailowy, który coraz częściej jest traktowany przez odbiorców jako spam ma zastąpić rozbudowywanie dedykowanej aplikacji mobilnej pozwalającej na szybkie zorientowanie się w ofercie Groupona i dokonanie zakupów za pomocą urządzenia przenośnego.

Wszystkie wspomniane wcześniej zabiegi mają sprawić że, jak prognozuje Lefkofsky, w 2015 r. Groupon osiągnie 15-procentowy wzrost dochodów (do 3,6 mld dol.) w porównaniu z rokiem 2014. W ciągu kolejnych dwóch lat, do roku 2017 przewidziano dalsze wzrosty na poziomie 20 proc. Największa część dochodów ma pochodzić z rynku amerykańskiego, choć szef Groupona przyznał, że firma zamierza rozpocząć intensywne działania na obszarze azjatyckim.

Dzisiaj z usług Groupona na całym świecie korzysta ok. 53 mln użytkowników. W Polsce serwis pojawił się w 2010 roku, obecnie odwiedza go miesięcznie ok. 2 mln internautów, a każdy z nich zawiera 5-6 transakcji rocznie.

We wrześniu br. Groupon.pl odwiedziło 1,75 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Groupon rezygnuje z e-mailingów, chce być platformą zakupową jak eBay i Amazon

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl