SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 0,9 proc. i 2,2 mln zł straty. Na minusie agencja K2, Fabrity ze wzrostem

W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa K2 zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 0,9 proc. do 76,41 mln zł oraz 2,19 mln zł straty netto (wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej). Spadki wyników operacyjnych zanotowały spółki K2, K2 Precise i Oktawave, natomiast wzrosły przychody i zysk Fabrity.

Janusz Żebrowski, prezes K2 Article

Zysk EBITDA grupy kapitałowej K2 zmalał z 5,12 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 3,56 mln zł rok później.

Natomiast w samym trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe firmy poszły w górę o 3,9 proc. w skali roku do 26 mln zł.

Więcej na usług obce, mniej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Grupy K2 w trzech kwartałach zwiększyły się rok do roku o 5,8 proc. do 79,33 mln zł, a tylko w minionym kwartale - o 8,1 proc. do 26,56 mln zł. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usług obce, w trzech kwartałach nakłady w tym zakresie wzrosły z 52,06 do 55,41 mln zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że to głównie koszty zakupu usług mediowych, produkcji reklam i zakupu usług od podwykonawców.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 14,55 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 13,89 mln zł w minionych trzech kwartałach.

Agencja K2 ze spadkiem wpływów i zysku, Fabrity ze wzrostem

W trzech kwartałach br. agencja K2, stanowiąca pion agencyjny Grupy K2, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 25,34 do 21,57 mln zł oraz wyniku EBITDA z 385 tys. zł zysku do 1,19 mln zł straty.

- Wpływ na to miało w dużej mierze zmniejszenie aktywności kilku kluczowych Klientów Agencji. Podjęte zostały kroki mające na celu dostosowanie wielkości zespołu do aktualnej sytuacji biznesowej. Prowadzone są także prace nad nową strategią i organizacją tego segmentu - stwierdzono w sprawozdaniu K2. Zaznaczono, że agencja po wygranym przetargu w minionym kwartale przygotowała nową kampanię UPC Polska (z UPCeuszem w roli głównej), a zespół K2Bots.AI wdrożył chatbota dla klienta z branży handlowej.

W pionie mediowym, obejmującym agencję K2 Precise (wcześniej K2 Media) przychody sprzedażowe wzrosły z 30,55 do 32,34 mln zł, natomiast zysk EBITDA zmalał z 760 do 502 tys. zł. W minionym kwartale K2 Precise kontynuowała współpracę z klientami takimi jak Danone, Nutricia, Żywiec Zdrój, Carrefour, Glosel, Pracuj.pl czy Orbico Beauty, ponadto pozyskała kolejnych: Yope, Play (w zakresie SEO), Geo Solar (w performance marketingu) i Conquest Entertainment.

Spółka Fabrity, oferująca rozwiązania IT, jako jedyny pion Grupy K2 poprawiła wynik EBITDA - z 474 do 652 tys. zł, przy wzroście wpływów sprzedażowych z 11,17 do 11,99 mln zł. Tylko w minionym kwartale jej przychody zwiększyły się w skali roku o 18,3 proc. do rekordowej wielkości 4,8 mln zł. - Rentowność operacyjna wyniosła 13,8 proc. i nie była już obciążona kosztami zakończonego programu opcyjnego, które to ujmowane były w poprzednich kwartałach - zaznaczono w sprawozdaniu.

- Fabrity systematycznie zwiększała w portfelu projektowym udział przychodów pochodzących z rynków zagranicznych, głównie państw DACH, realizowanych zwykle w metodykach zwinnych oraz kontraktowanych w modelu rozliczeń miesięcznych lub w cyklach poniżej 3 miesięcy. Dynamicznie rozwija się również segment outsourcingu, choć jego udział w przychodach ze sprzedaży za rok 2019 szacowany jest na ok. 12 proc. - opisano.

Natomiast Oktawave w trzech kwartałach br. zanotowała 11,09 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,27 mln zł zysku EBITDA, wobec 10,37 mln zł wpływów i 2,9 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej.

W zeszłym kwartale spółka podpisała pierwsze umowy realizujących założenia rozwoju w oparciu o podejście „Multicloud”, m.in. dotyczące tworzenia środowisk opartych o usługę Oktawave Kubernetes as a Service (OKS). To m.in. kontrakt z Instytutem Ochrony Środowiska na dostarczenie OKS w projekcie ewidencji odpadów w ramach BDO.

Firma K2 od kwietnia 2008 roku jest notowana na warszawskim rynku giełdowym. Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes Janusz Żebrowski (ma 18,16 proc. kapitału), AGS A/S (16,84 proc.) i TFI AgioFunds (9,48 proc.).

Żebrowski przejął obowiązki prezesa K2 na trzy miesiące pod koniec sierpnia, po rezygnacji Tomasza Tomczyka.

W środę na otwarciu sesji giełdowej kurs K2 wzrósł o 1,82 proc. do 8,40 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 20,9 mln zł. W ciągu roku cena jej walorów zmalała z poziomu 11-12 zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 0,9 proc. i 2,2 mln zł straty. Na minusie agencja K2, Fabrity ze wzrostem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k jak komuna?
oj pan młody frankensztajn w niebieskiej koszuli musiał zdrowo nabroić za swojej kadencji
0 0
odpowiedź