SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa LPP miała 206,1 mln zł w II kw. wobec 173,3 mln zł rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne wzrosną do 590 mln zł

Grupa LPP miała w drugim kwartale 2018 roku 206,1 mln zł zysku netto wobec 173,3 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny grupy wyniósł 311,8 mln zł wobec 207,6 mln zł przed rokiem i był zgodny z wcześniejszymi szacunkowymi wynikami (310 mln zł).

Article

Zysk netto grupy LPP wzrósł w drugim kwartale rok do roku o 19 proc., a zysk operacyjny był wyższy o 50,2 proc.

Przychody LPP wyniosły 2,05 mld zł i były zbieżne z szacunkami opublikowanymi na początku lipca. Sprzedaż wzrosła o 20,2 proc. rok do roku. Przychody z rynku polskiego wzrosły o 16 proc. rok do roku do 1,093 mld zł, sprzedaż w Europie o 39 proc. do 503 mln zł, a sprzedaż w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw była wyższa o 14 proc. i wyniosła 450 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży grupy w drugim kwartale wynosiła 59,7 proc. w porównaniu z 56,9 proc. w analogicznym okresie 2017 roku. W prezentacji podano, że od drugiego kwartału odpisy aktualizujące wartość zapasów grupa wykazuje w marży brutto na sprzedaży. Odpisy te obniżyły marżę w minionym kwartale o 40,2 mln zł.

Koszty SG&A grupy wzrosły o 19,9 proc., nieco wolniej od wzrostu przychodów, i wyniosły 891,6 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych grupy (LFL) w walutach lokalnych w drugim kwartale 2018 roku wzrosły o 14,6 proc., tak jak szacowano w lipcu. Sprzedaż porównywalna była dodatnia w każdym miesiącu drugiego kwartału, wszystkie marki pokazały dwucyfrowo dodatnie LFL za wyjątkiem Mohito. Dodatkowo grupa podała, że w drugim kwartale sprzedaż porównywalna była dodatnia w większości krajów (najwyższa w Rumunii, na Ukrainie i na Węgrzech).

Rośnie sprzedaż marek Reserved, Cropp i House

Sprzedaż marki Reserved wzrosła o 21 proc. rok do roku do 921 mln zł, marki Cropp o 13 proc. do 287 mln zł, marki House o 23 proc. do 223 mln zł, marki Mohito była stabilna i wyniosła 212 mln zł, a marki Sinsay wzrosła o 36 proc. do 202 mln zł.

Sprzedaż internetowa grupy wzrosła w drugim kwartale o 111 proc. rok do roku do 178,5 mln zł. Sprzedaż internetowa w tym okresie stanowiła 10,2 proc. przychodów z Polski i 8,7 proc. łącznej sprzedaży grupy.

W prezentacji grupa podała, że sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni handlowej wzrosła w drugim kwartale o 8,4 proc. do 674 zł. Najwyższe dwucyfrowe wzrosty sprzedaży detalicznej na metr kwadratowy zanotowały: Rumunia, Czechy oraz Węgry.

Na koniec czerwca grupa posiadała 1.756 salonów (o 46 więcej niż przed rokiem) o całkowitej powierzchni ok. 1.034,2 tys. m kw., z czego 771 sklepów o powierzchni 516,2 tys. m kw. znajdowało się poza granicami kraju. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2017 roku wzrosła o 10,8 proc.

Powierzchnia handlowa marki Reserved wzrosła rok do roku o 11,8 proc. do 582,2 tys. m kw., marki Cropp o 6,7 proc. do 130,1 tys. m kw., marki House o 6 proc. do 113 tys. m kw., marki Mohito o 6,3 proc. do 105,5 tys. m kw., a marki Sinsay o 28,1 proc. do 92,8 tys. m kw. (celem na 2018 rok jest przekroczenie przez Sinsay 100 tys. m kw.).

W całym 2018 roku grupa spodziewa się wzrostu powierzchni handlowej o 11 proc. rok do roku do 1,109 mln m kw. W poprzednim kwartale grupa podawała, że celem jest wzrost o 10,5 proc.

Na koniec drugiego kwartału grupa posiadała 364 mln zł gotówki netto oraz 190 mln zł ulokowane w funduszach pieniężnych.

"Celem jest utrzymanie gotówki netto w następnych kwartałach na potrzeby przyszłych inwestycji" - napisano w prezentacji.

Wydatki inwestycyjne LPP w okresie kwiecień-czerwiec wyniosły 137,6 mln zł i były o 55 proc. wyższe rok do roku, ze względu na koszty związane z centrami logistycznymi (rozbudowa Pruszcza Gdańskiego oraz pierwsze koszty Brześcia Kujawskiego).

LPP podwyższyło planowane na '18 nakłady inwestycyjne do ok. 590 mln zł

Grupa LPP podwyższyła planowane na 2018 rok nakłady inwestycyjne do ok. 590 mln zł z 520 mln zł szacowanych w marcu - podała grupa w prezentacji. Podniesione zostały szacunki wydatków na biura oraz obszar logistyki i IT.

Planowane nakłady inwestycyjne grupy w 2018 roku to ok. 590 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 34 proc. rok do roku.

"Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 135 zł, na obszar logistyki 60 mln zł, a 45 mln zł na obszar IT" - podano w prezentacji.

W marcowej prezentacji grupa podawała, że planowane na 2018 rok wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł. Wydatki na sklepy pozostały niezmienione.

W pierwszym półroczu 2018 roku wydatki inwestycyjne grupy LPP wyniosły 286,2 mln zł.

Grupa podtrzymała w prezentacji, że na koniec 2018 roku sklepy Reserved mają być obecne w 23 krajach. Celami na 2018 rok pozostały również: selektywny rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią) oraz kontynuacja rozwoju w rejonie CIS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa LPP miała 206,1 mln zł w II kw. wobec 173,3 mln zł rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne wzrosną do 590 mln zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sir Jan
Piękny wzrost i rozwój. Patrząc na wyniki widać, że sprzedaż zagraniczna się rozwija, czyli obcokrajowcy doceniają polską odzież.
8 8
odpowiedź
User
bolo
Firma się rozwija co pokazują wyniki to i nakłady inwestycyjne warto zwiększyć. Z takim rozmachem dojdą pewnie daleko.
8 8
odpowiedź
User
Ricky
Widać ciągły progres, to bardzo dobrze świadczy o spółce.
8 8
odpowiedź
User
Marshall
Niezły przeskok, ciekawe czy to tylko kwestia kolekcji czy taki wzrost będzie tez w następnych kwartałach. Tak czy siak gratulacje, bo robi to wrażenie, zarządzanie level expert.
8 8
odpowiedź
User
malas
Przydałoby się w Polsce jeszcze więcej tego typu przedsiębiorstw z międzynarodowymi aspiracjami. Mamy kilka dużych marek zdobywających rynki zagraniczny, ale to wciąż za mało. Ciekawe jak daleko zajdzie LPP.
8 8
odpowiedź