Grupa PZU w I kw. br. miała 897 mln zł zysku netto

Wynik netto Grupy PZU, przypisany właścicielom jednostki dominującej, wyniósł w I kw. 2021 roku 897 mln zł, co stanowi wzrost o prawie 700 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020 - poinformowała w czwartkowym komunikacie spółka.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Jak dodano, składka przypisana brutto w I kw. 2021 roku utrzymała się na poziomie zbliżonym do roku 2020, czyli 6,1 mld zł.

"W maju zaproponowaliśmy wypłatę najwyższej od wielu lat dywidendy na akcję w wysokości 3,5 zł za lata 2019 i 2020, tj. prawie o połowę wyższą niż średnia wypłata od IPO. W sumie chcemy przeznaczyć na ten cel rekordowe 3 mld zł, czyli więcej niż jakakolwiek spółka giełdowa w tym roku" - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

Spółka podkreśliła, że "wynik netto Grupy PZU (przypisany właścicielom jednostki dominującej) wyniósł w I kw. 2021 roku 897 mln zł, co stanowi wzrost o prawie 700 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020".

Zaznaczyła, że ten zysk przypisany właścicielom jednostki dominującej - najwyższy od 3 lat - stanowi prawie 47 proc. wyniku netto osiągniętego w całym 2020 roku.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji