Grupa RMF przebiła 200 mln zł zysku. 89 mln zł dla Bauer Media

W ub.r. Grupa RMF osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 14 proc., a jej zysk netto zwiększył się ze 172,6 do 202,5 mln zł. Bauer Media dostał 89 mln zł dywidendy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Grupa RMF przebiła 200 mln zł zysku. 89 mln zł dla Bauer Media

Skonsolidowane wpływy Grupy RMF zwiększyły się rok do roku z 387,7 do 443,33 mln zł. Firma odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic i internetowego Radia RMF24.

W sprawozdaniu zaznaczyła, że według danych Publicis Groupe obsługiwane przez nią rozgłośnie miały 46,1 proc. udziału w rynku reklamy radiowej, wobec 44,4 proc. rok wcześniej. A wartość tego rynku zwiększyła się w ub.r. o 12,1 proc., z 785 do 881 mln zł.

Pozostałe wpływy operacyjne Grupy RMF zwiększyły się z 4,64 do 7,31 mln zł (z czego wpływy z rozwiązania odpisów aktualizujących należności z 3,28 do 4,83 mln zł), a przychody finansowe (prawie w całości z odsetek) - z 1,79 do 3,33 mln zł.

Więcej pracowników w Grupie RMF

Koszty operacyjnej firmy są ponad dwa razy niższe od wpływów sprzedażowych. W ub.r. zwiększyły się o 12,6 proc. do 192,09 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 94,96 do 105,78 mln zł, na wynagrodzenia - z 40,54 do 48,06 mln zł, a na podatki i opłaty - z 12,75 do 14,79 mln zł.

Średnioroczne zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 350 etatów, wobec 334 rok wcześniej.

Wydatki operacyjne wobec innych spółek zależnych koncern Bauer Media wyniosły w ub.r. 20,31, wobec 17,2 mln zł rok wcześniej. Koszty wobec niemieckiej firmy Bauer Global Technology wzrosły z 5,21 do 5,36 mln zł, wobec HBVB BCS Sales Ledger Media House - z 3,68 do 3,71 mln zł, a wobec spółki RMF - z 4,64 do 5,23 mln zł.

Pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 5,45 do 6,72 mln zł, z czego te dotyczące aktualizacji wartości należności - z 3,66 do 5,32 mln zł.

Na poziomie operacyjnym zysk poszedł w górę z 216,36 do 251,84 mln zł, a na poziomie netto - ze 172,62 do 202,5 mln zł. Grupa RMF pierwszy raz przebiła poziom 400 mln zł przychodów i 200 mln zł czystego zysku. Powyżej 300 mln zł wpływów wskoczyła po raz pierwszy w 2019 roku: przy 321,4 mln zł wypracowała 167,6 mln zł zysku netto. Rok później wraz z wybuchem epidemii jej wpływy zmalały do 303,7 mln zł, ale zysk netto wzrósł do 175,3 mln zł.

89 mln zł na dywidendę

W ujęciu jednostkowym Grupa RMF w ub.r. przy wzroście przychodów z 388,28 do 431,62 mln zł zarobiła na czysto 168,92 mln zł (wobec 158,72 mln zł rok wcześniej). Z tej kwoty 80 mln zł przeznaczono na kapitał rezerwowy, a resztę na dywidendę dla udziałowców.

88,92 mln zł trafiło do Bauer Media Invest, a symboliczne kwoty do mających ułamki promili  udziałów Grupy RMF firm Bauer Audio FM (2,7 tys. zł) i RMF (27 zł).

Dywidenda od Grupy RMF była wyższa w 2022 roku - wyniosła 112,96 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu