„The Guardian” z milionem cyfrowych subskrypcji

Liczba cyfrowych subskrybentów brytyjskiego dziennika „The Guardian” przekroczyła milion. W tej liczbie są zarówno abonenci, jak i czytelnicy wpłacający regularnie datki na gazetę. Ponad połowa płacących odbiorców jest spoza Wielkiej Brytanii, dominują USA, Australia i Unia Europejska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

„The Guardian” jest obecnie jednym z najbardziej opiniotwórczych dzienników na brytyjskim rynku prasowym. Od 2016 r. wydawca stosuje model finansowania, zgodnie z którym czytelnicy dziennika mogą dobrowolnie wpłacać datki na funkcjonowanie i rozwój gazety. Minimalna kwota o którą prosi redakcja to 2 funty miesięcznie. Obok tego istnieje także możliwość wykupienia subskrypcji treści publikowanych w gazecie w formie cyfrowej.

Milion subskrypcji

„The Guardian” poinformował, że obecnie ma ogółem 1 000 035 subskrypcji cyfrowych, w tym 419 541 abonamentów i 580 494 powtarzających się wpłat od czytelników w 180 krajach na całym świecie.

Nieco ponad 50 proc. cyfrowej bazy „Guardiana” – z górą 500 tys. subskrypcji obecnie znajduje się poza Wielką Brytanią, a największe grupy subskrybentów są w USA, Australii i Unii Europejskiej. Międzynarodowe przychody „Guardiana” wzrosły o 26 proc. w roku budżetowym 2020 – 21, co stanowi obecnie ponad 30 proc. całkowitych przychodów wydawcy (wzrost z 25 proc. w poprzednim roku).

Firma podaje w komunikacie, że łącznie z czytelnikami drukowanej wersji gazety i pojedynczymi składkami, ludzie wsparli „Guardiana” finansowo prawie 1,6 mln razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Według oświadczenia unikalny model własności Guardian oznacza, że wydawca nie jest kontrolowany przez właściciela miliardera ani grupę akcjonariuszy żądających zwrotu finansowego - wszelkie osiągnięte zyski są bezpośrednio przeznaczone na produkcję niezależnego dziennikarstwa wysokiej jakości.

„The Guardian” twierdzi, że czerpie korzyści ze swojej globalnej ekspansji cyfrowej. Uruchomiona w 2013 r. Guardian Australia stała się piątą najpopularniejszą witryną informacyjną w kraju, z miesięczną grupą odbiorców ponad 7 mln. Z kolei Guardian US ma wpływową pozycję w amerykańskim krajobrazie medialnym i niedawno serwis świętował swoje 10. urodziny. Ruch na stronie w USA stanowi obecnie 30 proc. globalnej liczby odsłon.

- Minęło sześć lat, odkąd po raz pierwszy poprosiliśmy czytelników o wkład finansowy na rzecz „Guardiana”, ta strategia okazała się znakomita – zaznacza Katharine Viner, redaktor naczelna Guardian News & Media. - Jest to wynik głębokiego związku, jaki mamy z czytelnikami. Dziękujemy odbiorcom „Guardiana” na całym świecie za pomoc w utrzymaniu naszego dziennikarstwa otwartego i dostępnego dla wszystkich, nie tylko dla tych, którzy mogą sobie na to pozwolić.

Guardian jest obecnie szóstym wydawcą na świecie, który osiągnął poziom miliona cyfrowych subskrybentów, obok takich firm jak The New York Times Company, The Washington Post, The Wall Street Journal, Gannett i The Athletic.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu