Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CDwyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21%mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.

4press
4press
Udostępnij artykuł:

W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacjiRIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadeksprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych odpraw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych,prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Kliencicoraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jakoświątecznego prezentu.

Co więcej, trudno już dziś mówić o "albumach" muzycznych. Takieserwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabyciepojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów.Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły prawautorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie.Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM nastronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję. Źródło: Ars Technica

4press
Autor artykułu:
4press
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

Zmarła Magda Umer

Zmarła Magda Umer

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA