Handlowcy i inżynierowie na czele

W I kwartale 2005 r. pracodawcy nadal najczęściej poszukiwali handlowców i inżynierów, choć rzadziej niż w 2004 r.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wynika z raportu "Rynek pracy specjalistów - I kwartał 2005", przekazanego w poniedziałek PAP przez internetowy portal Pracuj.pl.

    Raport został przygotowany na podstawie ponad 8,3 tys. ogłoszeń o pracę, oferowanych w sektorze biznesowym osobom o wyższym wykształceniu.

    Autorzy raportu zwracają uwagę na to, iż ofert pracy dla handlowców i inżynierów jest mniej niż w 2004 r. Pomimo tego przedstawicieli tych dwóch zawodów są nadal najczęściej poszukiwanymi pracownikami (odpowiednio 10,9 proc. ofert pracy i 10,4 proc.).

    Za nimi uplasowały się oferty pracy dla informatyków (5,5 proc.), których w I kw. 2005 r. było więcej niż ofert dla ekonomistów i finansistów (4,5 proc.) oraz pracowników bezpośredniej obsługi klienta (4,5 proc.).

    W I kwartale br. liderem, jeśli chodzi o zatrudnianie specjalistów, przestał być przemysł ciężki (10,5 proc. ofertpracy), który został wyprzedzony przez branżę handlowa (10,9 proc.). Drugi w 2004 r. przemysł lekki spadł na czwarte miejsce (6,7 proc.) i został wyprzedzony przez branżę telekomunikacyjną (9,3 proc.).

    Gwałtowny spadek w porównaniu z 2004 r. odnotowało budownictwo oraz produkcja dóbr szybkozbywalnych (żywność i chemia domowa).

    Według raportu, najwięcej ofert pracy dla specjalistów pochodzi z woj. mazowieckiego (19,4 proc.), ale jego pozycja słabnie. W 2004 roku co czwarta oferta (25 proc.) pracy pochodziła z Mazowsza.

    We wszystkich pozostałych województwach odnotowano wzrost liczby ofert pracy dla specjalistów. Najwięcej było ich w woj. śląskim (7,5 proc.), wielkopolskim (7,4 proc.) i dolnośląskim (6,8 proc.).

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały