Heineken nadal inwestuje w Rosji, wprowadził tam 61 nowych produktów

Pomimo zapowiedzi wycofania się z Rosji w związku z inwazją tego kraju na Ukrainę, Heineken nadal inwestuje na rynku rosyjskim - w ub.r. wprowadził tam co najmniej 61 nowych produktów - wynika z raportów Follow the Money (FTM) opartych na przeglądzie 2022 roku sporządzonym przez Heineken Rosja. Rosyjska filia holenderskiego browaru wspomina minione miesiące jako „burzliwy rok z wieloma nowymi możliwościami wzrostu”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Heineken nadal inwestuje w Rosji, wprowadził tam 61 nowych produktów

Faktycznie holenderski gigant piwny przestał w zeszłym roku produkować piwo Heineken w Rosji, ale silny wzrost sprzedaży jego innej marki - Amstel w dużej mierze zdołał wypełnić tę lukę. Według własnych raportów Heineken Rosja, browar wprowadził 61 nowych produktów „w rekordowym czasie” i sprzedał o 720 000 hektolitrów więcej piwa i napojów bezalkoholowych.

„Rok 2022 był burzliwym rokiem dla wszystkich graczy rynkowych, ale jednocześnie oferował wiele możliwości i otwierał nowe możliwości rozwoju i wzrostu naszej działalności” - poinformował Heineken Rosja na swojej stronie internetowej . „Z dumą ogłaszamy, że osiągnęliśmy rekordowe wyniki w wielu segmentach”. Firma zapowiada kolejne inwestycje na 2023 rok, w tym nowocześniejsze opakowania i nowe smaki.

Według FTM Heineken nie zdradził, ile zainwestował w Rosji w zeszłym roku. Firma nie ujawniła też, ile podatku zapłaciła rosyjskim władzom w 2022 roku. W 2019 roku było to prawie 400 mln euro.

Dyrektor Heinekena powiedział FTM, że do pewnego stopnia rozumie strategię. - Jeśli chcesz sprzedać firmę, maksymalizujesz krótkoterminowy udział w rynku, aby zwiększyć swoją wartość – powiedział. - Im lepiej to zrobimy, tym szybciej znajdziemy kupca.

- Ale z drugiej strony – po wszystkich naszych zapowiedziach z zeszłego roku – to hipokryzja – dodał dyrektor wykonawczy. - Heineken cynicznie korzysta z faktu, że główne międzynarodowe marki wycofały się z Rosji – marki Budweiser i Carlsberg były tam znacznie większe. Heineken wypełnia tę lukę, inwestując znaczne środki we własne lokalne i międzynarodowe marki.

Dyrektor zauważył również, że wprowadzanie nowych produktów i plany agresywnego wzrostu wymagają znacznych inwestycji. - Jest to absolutna sprzeczność z oficjalną historią o zbyciu naszej rosyjskiej spółki zależnej  – powiedział w rozmowie z FTM. Oczekuje, że rosyjski nabywca – podobnie jak właściciele zależni w innych miejscach – będzie płacił Heinekenowi tantiemy za korzystanie z jego międzynarodowych marek.

W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Heinekena, Dolf van den Brink, ogłosił, że sprzedaż rosyjskiej filii była bardziej skomplikowana, niż przewidywano, częściowo z powodu „zmiany lokalnych przepisów” i chęci firmy, aby zapobiec "wpadnięciu Heineken Rosja w niepowołane ręce".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012