Tomasz Jagiełło w rozmowie z PAP stwierdził, że Helios od pewnego czasu spodziewał się mocnej obniżki cen u konkurencji.
Obecnie cena 14,90 zł we wszystkich kinach Helios obowiązuje tylko we wtorki, w ramach promocji Superwtorek. We wszystkie dni tygodnia są natomiast dostępne w wybranych kinach, m.in. (m.in. Bydgoszcz, Gdańsk Alfa, Gdańsk Metropolia, Szczecin CHR Kupiec, Radom). Taka stawka dotyczy zarówno filmów w 2D, jak i w 3D.
Prezes Heliosa dodał, że w kinach, w których wprowadzono tę stawkę we wszystkie dni, nastąpił zauważalny wzrost frekwencji. W pozostałych kinach Heliosa ceny biletów na filmy 2D i 3D wynoszą od 20,90 do 33,90 zł, najwyższe są w warszawskim kinie w centrum handlowym Blue City (od 29,90 do 33,90 zł). W niektórych kinach działają sale Dream (za bilet do nich trzeba dopłacić 7 zł), a dopłata za okulary do 3D wynosi 3 zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-program-motywacyjny-dla-kierownictwa-z-1-9-mln-akcji-zalezny-od-zysku-dywidend-i-kursu-akcji,7170743529129601a ##
Cinema City tnie ceny biletów i kart Unlimited
W czwartek po południu portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy poinformował o dużych obniżkach wprowadzonych przez Cinema City. Ceny z ok. 30 zł (a w weekendy nawet ponad 30 zł) zmalały do 17 zł w Warszawie, a do 15 zł w pozostałych miastach.
Natomiast miesięczną opłatę za kartę Cinema City Unlimited zmniejszono z 46 zł (a 55 zł z uwzględnieniem kin w Warszawie) do 33 zł (a 38 zł z kinami warszawskimi).
- Zmiany polityki cenowej dotyczą wszystkich kin Cinema City w całej Polsce. Zmiany te nie są podyktowane informacjami o koronawirusie, a wnikliwą analizą trendów rynkowych. Wprowadzona zmiana była planowana od dawna. Ceny zostają obniżone na wszystkie seanse 2D i będą obowiązywać przez cały tydzień - powiedziała nam Katarzyna Opertowska, marketing director Cinema City Poland. - Ponadto ceny naszego popularnego programu Unlimited oraz wszystkich formatów jak: Imax, 4DX czy ScreeX zostały również dostosowane do nowego cennika. Zapraszamy naszych klientów do oglądania większej liczby filmów w niskich cenach na dużym ekranie - dodała.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-zamknela-serwis-gazetapraca-pl-stawia-na-goldenline-pl,7170738924836993a ##
Z kolei Multikino od 2017 roku w kolejnych kinach wprowadza cenniki, w których taka sama stawka obowiązuje we wszystkie dni tygodnia. W kilku kinach Multikino (Lublin, Kielce, Poznań 51, Sopot, Szczecin, Tychy, Zabrze, Kraków, Rybnik, Bydgoszcz, Olsztyn, Radom, Włocławek, Rzeszów) i Cinema3D (Biała Podlaska, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Kalisz, Kłodzko, Warszawa Reduta, Mielec, Tarnów) cena wynosi 14,90 zł, a w kolejnej grupie kin (Warszawa: Ursynów, Wola i Targówek, Poznań Malta) - 19,90 zł.
- Obserwujemy, że niższe ceny, które zaoferowaliśmy widzom w Polsce pozwalają na korzystanie z naszej oferty nowym widzom oraz wpływają na wzrost częstotliwości wizyt wśród dotychczasowych klientów. W związku z tym nie wykluczamy kontynuacji tej dynamicznej polityki cenowej w bieżącym roku - przekazał nam Mariusz Spisz, członek zarządu Multikina.

Kurs Agory w dół, wpływy Heliosa rosną
W piątek cena akcji Agory zmalała o 9,35 proc. do 9,70 zł, podczas gdy cały indeks giełdowy WIG obniżył się o 2,81 proc.
Do Heliosa należy obecnie 49 kin mających łącznie 277 ekranów. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody z biletów w kinach Helios wzrosły o 14,5 proc. do 179 mln zł, ze sprzedaży barowej - o 31,2 proc. do 77,3 mln zł, a z reklam - o 13,6 proc. do 22,5 mln zł.
- Jestem przekonany, że ludzie zawsze będą chcieli chodzić do kina - nie zmieni tego także obecność platform VOD. Żadne ze zjawisk takich jak powstanie telewizji, VHS, serwisy z filmami, a nawet „piractwo” - nie zagroziły dotąd pozycji kina - mówił Tomasz Jagiełło portalowi Wirtualnemedia.pl w listopadzie ub.r.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bilety-do-kin-helios-w-aplikacji-mobilnej-banku-millennium-jak-dokonac-zakupu,7170740465842305a ##

Do Heliosa należą sieci gastronomiczne Papa Diego i Van Dog
Od jesieni 2018 roku należąca do Heliosa spółka Foodio Concepts rozwija sieć lokali gastronomicznych Papa Diego i Van Dog, natomiast wiosną 2018 roku Helios zainwestował 10 mln zł we właściciela sieci Pasibus.
Na koniec września ub.r. działało 12 lokali Papa Diego, cztery sieci Van Dog i cztery lokale Pasibus stworzone we współpracy z Heliosem. W czwartym kwartale ub.r. zaplanowano uruchomienie czterech lokali Pasibus i dwóch Papa Diego.
W sprawozdaniu Agory zaznaczono, że działalność Foodio Concepts miała negatywny wpływ na rentowność segmentu filmowo-książkowego. - Głównie ze względu na fakt, że w obecnej, początkowej fazie rozwoju tego przedsięwzięcia koszty związane z uruchamianiem kolejnych lokali gastronomicznych przewyższają przychody generowane przez tą działalność - wyjaśniono.

Agora chce przejąć resztę udziałów Eurozetu
W lutym ub.r. Agora za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (nadawcy m.in. Radia ZET), w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures.
O skorzystaniu z tej opcji Agora poinformowała we wrześniu, a miesiąc później skierowała stosowny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Regulator decyzję w tej sprawie ma ogłosić w drugiej połowie 2020 roku, po przeprowadzeniu analizy rynku.
Ponadto jesienią 2018 r. i w czerwcu ub.r. Agora wzięła udział w dwóch rundach finansowania czeskiej spółki ROI Hunter zajmującej się marketingiem internetowym. W efekcie przejęła 24 proc. jej udziałów za ok. 4,4 mln euro. Natomiast w połowie lipca ub.r. należąca do Agory spółka AMS przejęła 60 proc. udziałów spółki Piano Group, operatora sieci MoveTV obejmującej ponad 900 ekranów w 191 klubach fitness w całej Polsce. Zapłaciła na razie 6,5 mln zł zaliczki.

W połowie marca ub.r. Agora razem ze swoimi spółkami zależnymi AMS i Helios zaczęła negocjacje z konsorcjum banków dotyczące kredytu o wartości do 500 mln zł.
Agora zamknęła dwie drukarnie, zysk niższy wskutek odpisu dot. Goldenline
W połowie ub.r. Agora zamknęła swoje drukarnie w Tychach i Pile, wcześniej w ramach zwolnień grupowych pożegnała się ze 147 pracującymi tam osobami. Firma stara się znaleźć chętnych na kupno zgromadzonego tam sprzętu. - Zdajemy sobie sprawę, że trudno będzie nam sprzedać wyposażenie dotychczasowych drukarni w Pile i Tychach, gdyż są to bardzo specjalistyczne maszyny. Niewiele drukarń w Polsce specjalizuje się w drukowaniu gazet. Co prawda są odbiorcy na tego typu sprzęt za granicą, ale wówczas trzeba liczyć się z dużymi kosztami transportu - powiedział nam w październiku ub.r. Bartosz Hojka, prezes Agory.

W połowie lutego Agora zapowiedziała, że połączy się z zarządzającą tymi drukarniami swoją spółką zależną Agora-Poligrafia.
Równocześnie firma za 11 mln zł netto sprzedała działkę z budynkiem w Warszawie. Uzasadniła, że nie wykorzystuje efektywnie tej nieruchomości na działalność operacyjną.
Natomiast w drugiej połowie stycznia br. Agora dokonała odpisu aktualizującego wartość aktywów jej spółki zależnej Goldenline do ich szacowanej wartości odzyskiwalnej. W konsekwencji wynik netto Agory w czwartym kwartale ub.r. w ujęciu jednostkowym zmaleje o ok. 11,2 mln zł, a w ujęciu skonsolidowanym o ok. 6,5 mln zł.











