1,68 mln widzów ogląda codziennie homilie Jana Pawła II w TVP1 w TVP Polonia

Nadawane codziennie w TVP i TVP Polonia fragmenty archiwalnych homilii św. Jana Pawła II ogląda średnio 1,68 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w piątek, 10 marca 2023 roku rozpoczęła emisję około 3-minutowych fragmentów archiwalnych homilii św. Jana Pawła II. Oglądać je można codziennie około godz. 20.00 w TVP1 i TVP Polonia, tuż po głównym wydaniu „Wiadomości”. Średnia widownia pierwszych 14 emisji audycji „Słowo świętego Jana Pawła II” (pokazanych do 23 marca) wyniosła w Jedynce 1,65 mln osób, co przełożyło się na 12,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 9 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Nadawaną w tym samym paśmie w TVP Polonia (wyjątkiem była pierwsza emisja, którą oglądać można było o 20.45) audycję oglądało dodatkowe 30 tys. osób (odpowiednio 0,23 proc., 0,19 proc. i 0,23 proc. udziału).

Łączna widownia na poziomie 1,68 mln osób

Sumarycznie „Słowo świętego Jana Pawła II” na obu antenach śledziło dotychczas 1,68 mln oglądających (13 proc., 7,47 proc. i 9,23 proc. udziału).

grafika

Największą widownię w TVP1, wynoszącą 1,95 mln oglądających, zgromadziła emisja z 19 marca. Z kolei w TVP Polonia audycja najwyższą widownię miała 12 marca - 51 tys. oglądających.

grafika

„Franciszkańska 3” o Janie Pawle II

Od kilku tygodni o Janie Pawle II jest głośno w mediach za sprawą reportażu TVN24 „Franciszkańska 3” autorstwa Marcina Gutowskiego. Materiał pokazany w programie „Czarno na białym” na podstawie relacji pokrzywdzonych i dokumentów przedstawia zaniechania polskiego papieża w sprawie księży pedofilów z czasów przed objęciem Stolicy Apostolskiej. Karol Wojtyła jako biskup i arcybiskup krakowski nie podejmował odpowiednich działań po sygnałach o przestępstwach seksualnych podlegających mu księży - opisano w materiale.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ludzie-z-miasta-piotr-nisztor-tvp-info-polska-mafia,7169672807102081a ##

W reportażu wypowiadali się m.in. Tomasz Terlikowski, Tomasz Krzyżak z „Rzeczpospolitej” i przyjaciółka papieża Anna Karoń-Ostrowska. - Jedno po tym filmie (i książce, a także tekstach Krzyżaka i Litki) jest oczywiste, że kard. Karol Wojtyła wiedział o przypadkach pedofilii, i że opowieść o tym, że nie spotkał się z nimi w Polsce, i że uważał je za efekt działania służb, nie jest prawdziwa. Dlaczego tak było? Na to pytanie staram się odpowiedzieć w filmie - stwierdził Terlikowski na Facebooku.

- Ale dla mnie najmocniejszym elementem reportażu są rozmowy ze skrzywdzonymi. I ich żal, że przez wszystkie te lata nikt ich nie poszukał, nikt się z nimi nie skontaktował, nikt nie pochylił się nad ich cierpieniem. Ich życie jest wartością, ich krzywda jest warta pamiętania. O nich trzeba pamiętać. To jest fundamentalna wartość personalizmu, którego uczył Jan Paweł II (i to nawet jeśli w tych sprawach nie był mu - z powodów systemowych - wierny) - zaznaczył.

Homilie do 2 kwietnia

Ostatni raz fragment kazania św. Jana Pawła II Telewizja Polska wyemituje w 18. rocznicę jego śmierci - 2 kwietnia. TVP1 pokaże tego dnia kilka filmów o polskim papieżu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/donald-tusk-film-tvp-info-ich-czlowiek-w-brukseli-autor-marcin-tulicki,7169670264923777a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem