SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”

Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „TopGear”. Wzrosty odnotowały tylko pisma „Auto Świat Poradnik” i „Classic Auto”.

okładka

okładka "Motor"

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od stycznia do września br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 5,69 proc. względem analogicznego okresu ub.r. i wyniosła 99 308 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,23 proc., a jego średni wynik spadł do 84 082 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych na pierwszym miejscu utrzymał się magazyn „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła jednak najbardziej w zestawieniu, bo o 16,6 proc. do 49 928 egz. 

Na drugiej pozycji utrzymał się miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 9,15 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 43 364 egz.

Wirtualnemedia.plI - III kwartał
20122011
ZKDPSprzedaż ogółem
TytułTygodnik
Motor99 308105 304
Auto Świat84 08291 659
 Miesięczniki
Top Gear49 92859 867
Auto Świat Poradnik43 36439 727
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych39 39142 596
Auto Motor i Sport26 80931 832
Świat Motocykli22 02324 762
Automobilista9 52110 044
Classic Auto7 2157 183


We wrześniu br. liderem sprzedaży ogółem także był „Motor” z wynikiem 99 079 egz. po spadku względem września ub.r. o 2,19 proc.  Sprzedaż ogółem zajmującego drugie miejsce „Auto Świata” spadła o 12,21 proc. do 76 242 egz.

Wśród miesięczników liderem sprzedaży było „Auto-Moto” (47 497 egz.), notujące jako jedyne w rankingu wzrost wynoszący 2,27 proc. Na drugiej pozycji znalazł się „TopGear” (44 670 egz., spadek o 24,57 proc. - największy w zestawieniu).

Wirtualnemedia.plwrzesień
20122011
ZKDPSprzedaż ogółem
TytułTygodniki
Motor99 079101 295
Auto Świat76 24286 847
 Miesięczniki
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych47 49746 445
Top Gear44 67059 222
Auto Świat Poradnik39 56339 801
Świat Motocykli20 39525 839
Automobilista9 19810 266
Classic Auto6 7096 744
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
shalott
nic dziwnego ze tg sprzedaje sie gorzej - jest po prostu za drogi
odpowiedź