SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN

Reaktywowany „Idol” oglądało średnio 1,40 mln osób, o 70 tys. widzów mniej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2 i TVN. Wpływy reklamowe wyniosły 40,06 mln zł.

Article

Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, w okresie od 15 lutego do 17 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59.

Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Następnie znalazł się drugi odcinek z 1,76 mln osób, a potem - trzeci z widownią na poziomie 1,54 mln.

W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą śledziło 1,47 mln osób przy udziałach wynoszących 9,72 proc. w 4+ oraz 13,36 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” obniża widownię stacji o 70 tys. osób. Spadły również udziały w obu grupach docelowych.

Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przełożyło się na 19,51 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 12,40 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (liczne programy, w tym: „Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne i „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać”; 7,62 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe z 14 premierowych odcinków muzycznego formatu wyniosły 40,06 mln zł. Dla porównania szósta edycja Top Chef’a”, licząca 10 odcinków, z reklam zarobiła 16,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W talent-show Polsatu przed czteroosobowym jury stają aspirujący wokaliści (w wieku od 16 do 28 lat), prezentując wybraną przez siebie piosenkę.

Piątą edycję „Idola” prowadził Maciej Rock, a w jury zasiadali: Elżbieta Zapendowska, Ewa Farna, Janusz Panasewicz i Wojciech Łuszczykiewicz.

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Mariusz Dyba.

Telewizja Polsat nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.

Pierwsze cztery edycje „Idola” Polsat emitował od wiosny 2002 roku do wiosny 2005 roku, głównie w ramówkach wiosennych. Pierwszą oglądało średnio 2,9 mln widzów, drugą - 3,4 mln, trzecią - 2,6 mln, a czwartą - 1,8 mln widzów.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolek
Wyszedł wtórny gniot i tyle w temacie niestety.
75 23
odpowiedź
User
Gie
W ogóle tego programu nie oglądałem. Ani razu. Nie żałuję, tym bardziej że jak wyżej napisał przedmówca, wyszedł z tego wtórny gniot. Zatem nie mam czego żałować, skoro gniot.

Oglądanie Polsatu to tak w ogóle straszny obciach jest - tak mi się to utrwaliło jeszcze w latach 90. i tak pozostało do dzisiaj. Są znacznie lepsze kanały, a na Polsat szkoda czasu.
52 30
odpowiedź
User
Andrzej
Oj, nie tego oczekiwała Nina Terentiew.
58 10
odpowiedź
User
widz
Dosłownie... NIE OGLĄDAŁAM ANI JEDNEGO ODCINKA... ANI JEDNEGO.!!!! Nie lubię wogóle Polsatu.
44 28
odpowiedź
User
Wer
A szmatefałen lubisz?
38 40
odpowiedź