SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IKEA daje meblom "drugą szansę". Odkupi je od klientów

Niemiecka IKEA wdraża program "Druga szansa", w ramach którego będzie skupować używane meble od klientów po to, by je drugi raz sprzedać.

Program "Druga szansa" prowadzony jest od ubiegłego roku. IKEA pilotażowo wdrożyła rozwiązanie w pięciu wybranych placówkach w Niemczech. "Druga szansa" spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem klientów, dlatego sieć postanowiła, że od 15 lipca program będzie dostępny we wszystkich sklepach w kraju.

"Druga szansa" IKEA - zasady działania

W ramach programu "Druga szansa" klienci IKEA mogą przywieźć do sklepu używane, złożone już meble w dobrym stanie, za które otrzymają bony zakupowe (na nowe produkty). Produkty odzyskane w ramach akcji będzie można kupić ponownie w części sklepu, gdzie znajdują się towary wystawowe lub ze zwrotów gwarancyjnych.

Najchętniej klienci zwracają regały Billy, szafy i krzesła.

Program "Druga szansa" funkcjonuje też w Czechach i na Słowacji. Na razie nie ma planów by ruszył w Polsce.

Rozwiązanie ma przyczyniać się do promocji bardziej zrównoważonego modelu konsumpcji, a co za tym idzie, poprawy stanu środowiska.

W Wielkiej Brytanii klienci IKEA mogą zwracać niektóre rodzaje używanych mebli do sklepów w celu ich odsprzedaży lub darowizny na cele charytatywne. Dodatkowo każdy sklep tam ma teraz możliwość naprawy i przepakowania, aby przedmioty uszkodzone w transporcie mogły zostać sprzedane, a nie zmarnowane.

W Szwajcarii IKEA wprowadziła usługę leasingu mebli biurowych, w przyszłości ma zostać rozszerzona na asortyment kuchenny.

Szwedzki gigant do 2020 roku chce pozyskać 100 proc. drewna z bardziej zrównoważonych źródeł.


 

Dołącz do dyskusji: IKEA daje meblom "drugą szansę". Odkupi je od klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wujek Wuadek
O widać, że ocieplanie wizerunku faszystowskiej firmy trwa nadal.
odpowiedź