IKEA przenosi obsługę korporacyjną z R4S do Havas PR Warsaw

Polski oddział IKEA Retail kończy współpracę w zakresie obsługi komunikacji korporacyjnej z agencją R4S Consulting. Szwedzka firma od stycznia br. nawiązała współpracę z Havas PR Warsaw.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Umowa IKEA Retail Polska z R4S obowiązuje do końca lutego tego roku. Jednak już od stycznia obowiązki agencji przejęła Havas PR Warsaw.

Odpowiada za prowadzenie biura prasowego sieci, doradztwo kryzysowe, wspieranie projektów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz działania public affairs.

Strony nie informują o szczegółach umowy. IKEA nie podaje przyczyn de facto przedwczesnego zakończenia współpracy z R4S Consulting.

- Podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z agencją R4S, która zgodnie z umową zakończy się 28 lutego br. Równolegle od stycznia 2021 r. rozpoczęliśmy współpracę z agencją Havas PR Warsaw, która przejmie od R4S prowadzenie biura prasowego, doradztwo kryzysowe, a także wspieranie projektów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz Public Affairs - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej IKEA Retail w Polsce.

- Jednocześnie chcemy podkreślić, że nie komentujemy naszych decyzji biznesowych - dodaje menadżerka.

Agencja Havas PR Warsaw już obsługiwała IKEA Retail w zakresie komunikacji korporacyjnej w latach 2015-2018. Po niej budżet przejęła wchodząca w skład Garden od Words agencja 2B Up Consulting.

Afera wokół kampanii R4S dla Coca-Coli

Agencję R4S Consulting Ikea wybrała w sierpniu 2020 roku. W grudniu ubiegłego roku media szeroko opisywały sprawę kontrowersyjnej w metodach kampanii, jaką miała przeprowadzać dla koncernu Coca-Cola agencja R4S.

Agencja R4S miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy” (np. do polityków), których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny.

Ostatecznie agencja miała zaoferować przygotowanie landing page w ramach kampanii "Ukryta Słodycz", który przekona użytkowników, że cukier zawierają m.in. produkty nieprzetworzone np. zboża.

Hofman w R4S od kilku lat

Adam Hofman jest byłym posłem i rzecznikiem prasowym Prawa i Sprawiedliwości. W 2015 roku - po zakończeniu politycznej kariery - założył własną agencję PR, wówczas pod nazwą „Komunikacja Adam Hofman”. Jeszcze w tym samym roku połączył się z Mariuszem Sokołowskim (były rzecznik komendanta głównego policji) i Michałem Wiórkiewiczem (b. doradca prezesów rady ministrów), tworząc agencję R4S Consulting.

W 2019 roku R4S Consulting zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia