SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Zarobki w polskiej reklamie wzrosły o 6 proc. 13 tys. zł dla account directora (raport)

W br. mediana wynagrodzeń gwarantowanych i stawek godzinowych w agencjach reklamowych i mediowych zwiększyły się o 6 proc. Dwie trzecie firm prognozuje, że urosną ich wpływy i liczba pracowników. Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13 tys. zł), senior strategic plannera (11,5 tys. zł), senior copywritera (11,05 tys. zł), senior art directora (10,91 tys. zł) i media managera (10,74 tys. zł).

fot. Shutterstock.com Article

W badaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, obejmującym 75 podmiotów, 59 proc. firm marketingowych osiągnęło w ub.r. wzrost wpływów, w przypadku 8 proc. nie zmieniły się one, a w przypadku 13 proc. zmalały. To niego gorsze wyniki od zeszłorocznych prognoz.

Teraz 67 proc. firm spodziewa się w br. wzrostu przychodów, 10 proc. - utrzymania na poziomie z ub.r., a 8 proc. - spadku. Wzrost prognozuje 67 proc. agencji eventowych, 63 proc. agencji mediowych i 56 proc. agencji reklamowych.

Jeszcze większy optymizm panuje w branży w zakresie poziomu zatrudnienia. 69 proc. podmiotów oczekuje zwiększenia w br. liczby pracowników, 15 proc. - utrzymania jej, a tylko 5 proc. - spadku. Wzrost zatrudnienia zadeklarowały wszystkie uczestniczące w badaniu agencje mediowe, 68 proc. agencji reklamowych i 33 proc. agencji eventowych

W ub.r. pesymistyczne pod tym względem było 6 proc. firm, a faktycznie redukcje personalne musiało wprowadzić 13 proc.

Zarobki wzrosły o 6 proc.

W agencjach reklamowych i mediowych mediana wynagrodzeń brutto zwiększyła się o 6 proc.

Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13 tys. zł), senior strategic plannera (11,5 tys. zł), senior copywritera (11,05 tys. zł), senior art directora (10,91 tys. zł) i media managera (10,74 tys. zł).

W tabeli poniżej zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana), dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla płacy gwarantowanej brutto. Jest to wartość stałej płacy zapisana w umowie – dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych; dla osób wystawiających faktury – uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w PLN w wymiarze miesięcznym.

Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych - takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne. W kontekście danych płacowych - mediana oznacza przeciętną wartość wynagrodzenia rynkowego dla danego stanowiska, przy czym należy pamiętać, iż poszczególne osoby mogą uzyskiwać poziomy wynagrodzenia niższe lub wyższe niż podana wartość przeciętnej płacy

Również o 6 proc. wzrosły godzinowe stawki cennikowe, prezentowane klientom przez agencje na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Najwyższe są w przypadku group creative directora zajmującego się brand design (420 zł), executive creative directora (400 zł), client service directora (375 zł) oraz strategic directora (355 zł).

Wartość stawek za godzinę pracy poszczególnych stanowisk jest wyrażona netto (bez VAT) w PLN i fakturowana przez firmę – nie należy więc mylić tej wartości z płacą netto uzyskiwaną przez pracowników.

W tegorocznej edycji badania wzięło udział 75 podmiotów (agencji reklamowych, mediowych oraz agencji eventowych i produkujących filmy reklamowe), które przekazały łącznie 3,8 tys. indywidualnych danych płacowych. Analizą danych na zlecenie SAR zajęła się firma Willis Towers Watson Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zarobki w polskiej reklamie wzrosły o 6 proc. 13 tys. zł dla account directora (raport)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polones Copue
To oficjalnie. Pod stołem pewnie drugie tyle.
13 3
odpowiedź
User
asd
To oficjalnie. Pod stołem pewnie drugie tyle.


Siedem razy tyle... Jak wszędzie w Polsce: każdy Polak zarabia 5 tys. i pięć razy tyle dostaje pod stołem. Dlatego wszyscy jeżdżą do pracy Porsche a SUVa trzymają na weekendy w Chorwacji.
14 3
odpowiedź
User
asad
Raport, z którego nic nie wynika dla większości zainteresowanych (pracowników).
5 2
odpowiedź
User
albinos
Jak co roku, uśrednione dane deklarowane ( a więc nie do zweryfikowania) przez największe sieciówki. Szkoda czasu na poważną analizę tego raportu.
5 1
odpowiedź
User
dyro
Coś zaniżone te stawki. To raczej kwoty na rękę.
7 1
odpowiedź
User
Polones Copue
To oficjalnie. Pod stołem pewnie drugie tyle.


Siedem razy tyle... Jak wszędzie w Polsce: każdy Polak zarabia 5 tys. i pięć razy tyle dostaje pod stołem. Dlatego wszyscy jeżdżą do pracy Porsche a SUVa trzymają na weekendy w Chorwacji.


Wyglądam przez okno i patrzę na fury, które stoją w korku. Co druga ze ćwierć bańki. Pewnie z oszczędności odłożonych z tych 10 tys./mies.
1 1
odpowiedź
User
Janusz
Te kwoty są zaniżone. W Warszawie, każdy chce 10 tysięcy na rękę. A developer bierze średnio tysiąc za dzień. Takie są realia. Bo tu wynajem mieszkania kosztuje 2-3 tysiące, do tego kaucje, a co z samochodem, wczasami, rozrywką, imprezami. To kosztuje. Dlatego ludzie coraz częściej się cenią. I stawki idą w górę z miesiąca na miesiąc. NIkt nie będzie siedział po godzinach za 5 tysięcy złotych bo tyle to w niektórych hipermarketach już można zarobić.
4 1
odpowiedź
User
Sophy
Redakcjo: mediana nie jest przeciętną wartością!!!
6 0
odpowiedź
User
Pablo
I co najważniejsze zmieniają się warunki pracy. Nikt już nie siedzi po godzinach. Ludzie nie chcą słuchac korpo bełkotu. A stawki są o wiele większe niż pokazujecie. Dziś idziesz to szefa i mówisz, że chcesz xxx pln za miesiąc, jak nie ma to do widzenia. Dlatego agencje, które nie chcą sie dzielić zyskiem, nie mają dziś kadr. Nikt nie będzie dziś się zastanawiał. Są czasy instant. Nie ma kasy, to spadam.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing