SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Influencerzy z Rosji przez miesiąc stracili do 80 proc. przychodów

Rosyjscy influencerzy, którzy zamieszczali treści na Instagramie, Facebooku, YouTube, Twitch, TikTok, stracili do 80 proc. swoich przychodów w ciągu ostatniego miesiąca.

Rosyjscy inflencerzy, którzy zamieszczali treści na Instagramie, Facebooku (obie platformy społecznościowe od paru tygodni są blokowane w Rosji, należą do Meta, która została uznana przez władze kraju za ekstremistyczną), YouTube, Twitch, TikTok, stracili do 80 proc. swoich dochodów w ciągu ostatniego miesiąca. Po zablokowaniu lub ograniczeniu działania platform społecznościowych udało im się przenieść nie więcej niż 10 proc. swoich subskrybentów do innych serwisów - informuje serwis Sostav.

TikTok ograniczył działalność w Rosji, a YouTube i Twitch wyłączyły zarabianie dla obywateli Rosji. Wraz z odpływem odbiorców z serwisów nastąpił również spadek liczby reklamodawców. Ponadto wiele marek wstrzymało swoje działania marketingowe, dlatego influencerzy stracili część dotychczasowych kontraktów również na innych platformach. Dotyczy to również współpracy influencerów z dużymi zagranicznymi markami.

Według agencji 2L straty przychodów influencerów sięgają nawet 80 proc. Agencja B&C obliczyła, że spadek sięgnął 30-60 proc. Założycielka agencji PR Perfect, Kristina Petrova, twierdzi, że obecnie trudno znaleźć blogera, który nie stracił co najmniej połowy swoich zarobków w żadnych sieciach społecznościowych.

Według Brand Analytics, Instagram stracił prawie połowę (48 proc.) rosyjskich autorów, a Facebook – 21 proc. Aktywność użytkowników z Federacji Rosyjskiej spada nie tylko na zablokowanych platformach – YouTube również poniósł spore straty. Większość influencerów zaczęła migrować do nowych witryn. Na przykład wielu blogerów z Instagrama stworzyło strony w kanałach VKontakte lub Telegram. Jednak nie pociągnęło to za sobą przejścia subskrybentów tych kanałów.

Wielu użytkowników nie jest gotowych do instalowania aplikacji ze względu na jednego lub dwóch ulubionych autorów. Zdaniem ekspertów rosyjscy influencerzy nie będą mogli szybko pozyskać nowych fanów, a także powrócić do poprzedniego poziomu dochodów – większość firm ogranicza bowiem koszty promocji, które stanowiły lwią część zarobków influencerów.

Według agencji zajmujących się influencer marketingiem, 39 proc. odbiorców blogerów jest niezadowolonych z powodu braku treści od ulubionych influencerów. W ciągu ostatniego miesiąca wśród użytkowników portali społecznościowych i komunikatorów, blogerów i influencerów śledziło 60 proc. respondentów.

Dołącz do dyskusji: Influencerzy z Rosji przez miesiąc stracili do 80 proc. przychodów

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Niech sie zatrudni na ruskiej roksie.
odpowiedź
User
dh
Niech sie zatrudni na ruskiej roksie.


A myślisz, że czym zajmowali się "influencerzy z Rosji"?
odpowiedź
User
Dubel
Jest mi strasznie z tego powodu wszystko jedno.
odpowiedź