SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ING BSK: 1,2-1,3 tys. netto klientów z segmentu średnich firm rocznie

ING Bank Śląski chce pozyskiwać 1,2-1,3 tys. klientów netto z segmentu średnich przedsiębiorstw rocznie, poinformował członek zarządu Michał Bolesławski.

ING BSK: 1,2-1,3 tys. netto klientów z segmentu średnich firm rocznie

"Do tej pory w segmencie większych firm pozyskiwaliśmy 1,5 tys. firm rocznie, ale jednocześnie traciliśmy 700-800. W segmencie średnich firm chcemy pozyskiwać ich znacznie więcej nie tylko przez doradców, ale także strony www, call-center, sieć mobilnych agentów oraz oddziały detaliczne" - powiedział dziennikarzom Bolesławski.

"Chcielibyśmy podwoić tę liczbę, a patrząc realnie połowę z tych firm zatrzymać, co oznacza 1,2-1,3 tys. nowych klientów netto" - dodał.

Bank wprowadził od dziś zmiany w ofercie pakietów dla firm m.in. obniżając opłaty za prowadzenie rachunku i przelewy. Średnie firmy mogą też założyć rachunek oszczędnościowy OKO, dotychczas dostępny dla klientów detalicznych i małych firm.

Bank oczekuje, że niższe przychody w tym segmencie zostaną zrekompensowane napływem nowych klientów.

"Dochody wynikające ze zwiększenia liczby klientów będziemy widzieli dopiero za 2 lata, bo wtedy firmy zaczynają generować wyższe zapotrzebowanie na kredyty. Trzeba też zaznaczyć, że opłaty i prowizje w tym segmencie będą spadać" - uważa członek zarządu ING.

Bolesławski poinformował, że po bardzo słabym początku roku, marzec i kwiecień przyniosły ożywienie po stronie kredytów dla firm, choć na razie dotyczy ono głównie kredytów obrotowych.

"Wrzesień - październik to jest ten moment, kiedy ruszą inwestycje firm. Od kwietnia obserwujemy wzrost wykorzystania kredytów obrotowych, rusza eksport, co przekłada się na większą liczbę akredytyw. Na razie wszyscy deklarują inwestycje, ale nie zaciągają kredytów"- powiedział Bolesławski.

Obecnie bank obsługuje ok. 25 tys. klientów z segmentu średnich firm, które definiuje jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością o rocznych obrotach od 1,2 do 30 mln zł. Udział w rynku ING BSK sięga 12%.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ING BSK: 1,2-1,3 tys. netto klientów z segmentu średnich firm rocznie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl