SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

InPost ma 28 tys. Paczkomatów, w Polsce dostarczył 20 proc. więcej paczek

Na koniec ub.r. InPost miał 27 939 Paczkomatów, z czego 19 306 w Polsce. W ub.r. firma dostarczyła w naszym kraju 508,4 mln paczek, o 20 proc. więcej niż w 2021 roku.

W Polsce liczba Paczkomatów zwiększyła się o 17 proc do 19 306, a na rynkach zagranicznych - o 120 proc. do 8 633. Przełożyło się to na wzrost skrytek na paczki o 21 proc. do 2,9 mln w Polsce oraz o 196 proc. do 651 tys. za granicą.

InPost w komunikacie dodał, że na koniec ub.r. miał 26 099 punktów nadań i odbioru (PUDO), z czego 3 660 w Polsce oraz 22 439 na pozostałych rynkach.

Swoją obecność za granicą InPost skokowo zwiększył w połowie 2021 roku, przejmując za 513 mln euro francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. W połowie ub.r. odświeżył wizerunek przejętej firmy oraz zaczął wprowadzać własną markę w Hiszpanii i Portugalii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Warto podkreślić, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat - komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

InPost dostarczył 745 mln przesyłek

W ub.r. liczba przesyłek dostarczonych przez grupę InPost sięgnęła 744,9 mln sztuk, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Za granicą nastąpił wzrost o 153 proc. do 236,5 mln, z czego 213,1 mln (151 proc. w górę) obsłużył Mondial Relay.

- Także rynek brytyjski przyniósł pozytywne zaskoczenie. Zapotrzebowanie na usługi Grupy wzrosło do takiego poziomu, że zdecydowaliśmy się na czasowe ograniczenie ich dostępności z powodu obaw o przepustowość u naszego partnera logistycznego. Motywuje to nas do rozbudowy logistyki na rynku brytyjskim, tak aby w pełni odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów - komentuje Rafał Brzoska.

- Wyniki za 2022 rok oraz rosnący popyt konsumentów na usługi Grupy InPost, zarówno we Francji, gdzie dostawy przez Paczkomaty InPost stanowią już 7 proc. całkowitego wolumenu jak i w Wielkiej Brytanii, gdzie rosną oczekiwania dotyczące zwiększenia dostępności, pozwalają z optymizmem patrzyć na właśnie rozpoczęty 2023 rok, zwłaszcza jeżeli chodzi o rynki międzynarodowe - dodaje Brzoska.

W Polsce liczba paczek dostarczonych przez InPost zwiększyła się o 20 proc. do 508,4 mln. Tylko w czwartym kwartale ub.r. firma dostarczyła 222 mln przesyłek (23 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 149,4 mln w Polsce (18 proc. w górę), a 72,6 mln za granicą (151 proc. w górę).

- To był kolejny dobry rok dla Grupy InPost. Zanotowaliśmy rekordowe wolumeny zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Udało się to osiągnąć pomimo trudnych warunków makroekonomicznych będących wyzwaniem dla całego sektora e-commerce. Wyjątkowa jakość oferowanych przez InPost usług spowodowała, że był to kolejny rok wzrostu udziału na podstawowym, polskim rynku - wylicza Rafał Brzoska.

- W okresie przedświątecznym w Polsce jako jedyna firma na rynku logistycznym, po raz kolejny zagwarantowaliśmy dostawy do ostatnich dni przed świętami. Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score - wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75 proc. do poziomu 81 proc. w badaniu w grudniu 2022 - podkreśla.

InPost obsługuje coraz więcej platform e-commerce

Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku), Aliexpress i Shopee (zadebiutowała na naszym rynku jesienią ub.r.).

W listopadzie 2021 r. InPost podpisał umowę dotyczącą dostaw zakupów z eBay w Wielkiej Brytanii, a w styczniu ub.r. - pięcioletnią umowę na realizację dostaw zakupów z platformy ogłoszeniowej OLX (w ramach usługi Przesyłki OLX).

W lutym InPost zaczął współpracę z Vinted w Polsce, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii, a także z czeską platformą e-commerce Packeta dotyczącą polskiego rynku. Natomiast w listopadzie zaczął dostarczać, do Paczkomatów i przez kurierów do domów, zakupy z e-sklepu odzieżowego Zalando.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa InPost przy wzroście wpływów o 32,6 proc. do 1,69 mld zł zwiększyła zysk netto ze 129 do 142,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: InPost ma 28 tys. Paczkomatów, w Polsce dostarczył 20 proc. więcej paczek

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LEGON
Wow. Jestem pod wrażeniem rozmachu. Czy to jedyna Polska firma tzn z Polskim kapitałem na rynku spedycji w Polsce?
odpowiedź
User
Jan
Ciekaw ile wyprodukowano CO2 aby te wszytkie paczuszki dostarczyć.
odpowiedź
User
PP
Dla mnie chore jest, że narodowy gigant, Poczta Polska, nie potrafi zaoferować podobnej usługi.
Zamiast tego dziś w placówkach sprzedaje się dosłownie mydło i powidło. Regały zastawione takimi duperelami, że szok.
A gdy przychodzi do właściwych usług, to nie potrafią dostarczyć paczki w regulaminowe 48h (Pocztex48), gdy prywaciarze robią to w dobę. Inpost dostarcza paczki do paczkomatów nawet w soboty, co w przypadku PP jest nie do pomyślenia.
odpowiedź