Interia wyprzedziła Onet w sporcie. Na czele WP SportoweFakty

Sekcja sportowa Interii dzięki zyskaniu ponad 800 tys. użytkowników pierwszy raz wysunęła się nad analogiczny dział Onetu. Liderem zasięgowym pozostają WP SportoweFakty, najwięcej czasu internauci spędzają na Flascore, a duże spadki zanotowały sekcje sportowe o2.pl i TVN24.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Interia wyprzedziła Onet w sporcie. Na czele WP SportoweFakty

WP SportoweFakty w lutym br. odwiedziło 8,12 mln internautów, spędzając średnio po15 minut i 54 sekundy oraz zapewniając 27,35 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Ponad 7 mln odwiedzających przyciągnęły sekcje sportowe dwóch innych portali horyzontalnych. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taki dział zanotował 7,38 mln użytkowników, 8 minut i 23 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 24,87 proc. zasięgu, a na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) - gdzie w połowie 2022 roku do sekcji sportowej włączono witrynę „Przeglądu Sportowego” - 7,02 mln użytkowników, 19 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 23,63 proc. zasięgu.

Niżej w rankingu są sekcje sportowe innych dużych portali. Sport.pl, stanowiący dział sportowy Gazeta.pl, przyciągnął 5,84 mln internautów (19,67 proc. zasięgu), każdego średnio na 11 minut i 36 sekund, sekcja sportowa o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 2,47 mln użytkowników (8,31 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 minuty i 3 sekundy. Na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) analogiczny dział miał 2,02 mln odwiedzających, 2 minuty i 10 sekund średniego czasu korzystania oraz 6,81 proc. zasięgu, a na TVN24.pl - 1,71 mln użytkowników, 2 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu oraz 5,75 proc. zasięgu.

Wśród sportowych stacji telewizyjnych popularniejszy jest TVP Sport. Jego portal odwiedziło 3,45 mln internautów (11,62 proc. zasięgu), spędzając średnio po 13 minut i 34 sekundy. Natomiast witryna Polsat Sport przyciągnęła 3 mln użytkowników (10,1 proc.), przeciętnie na 6 minut i 20 sekund.

Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają na platformie Flashscore z wynikami meczów na żywo. W lutym każdy z 2,54 mln użytkowników (8,54 proc. zasięgu) korzystani z niej średnio przez godzinę, 30 minut i 6 sekund.

grafika

W porównaniu do stycznia odwiedzalność WP SportowychFaktów zmieniła się nieznacznie: ubyło 89,3 tys. użytkowników (1,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 6 sekund (0,6 proc.).

Sekcja sportowa Interii zyskała natomiast 858,9 tys. odwiedzających (13,2 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 2 minuty i 38 sekund (23,9 proc.). Dzięki temu pod względem zasięgu wysunęła się nad analogiczny dział Onetu, który stracił 337,9 tys. użytkowników (4,6 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 58 sekund (5,3 proc.).

Sport.pl zanotował spadek o 464,8 tys. użytkowników (7,4 proc.) oraz 23 sekundy średniego czasu korzystania (3,2 proc.), portal TVP Sport - o 435,5 tys. odwiedzających (11,2 proc.) oraz minutę i 44 sekundy średniego czasu (11,3 proc.), a sekcja sportowa portalu „Super Expressu” - o 337,1 tys. użytkowników (14,3 proc.) i 2 sekundy przeciętnego czasu (1,5 proc.).

Jeszcze mocniej zmalały wyniki działów sportowych o2.pl i TVN24.pl. Pierwszy stracił 1,35 mln internautów (35,3 proc.) oraz 5 sekund spędzonych średnio przez każdego (2,7 proc.), a drugi - 485,7 tys. użytkowników (22,1 proc.) i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,2 proc.). Zaś na Flashscore przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 1,3 tys., czyli 0,05 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 6 minut i 14 sekund (6,5 proc.).

Wzrost w obu statystykach osiągnął jedynie portal Polsat Sport: zyskał 41,5 tys. użytkowników (1,4 proc.) oraz 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania (16,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska