SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange i Toya z najszybszym internetem w pomiarach Pro Speed Test

Wśród operatorów mobilnych najszybszy dostęp do internetu oferuje Orange, a w segmencie operatorów stacjonarnych wygrywa Toya - wynika z analiz przeprowadzonych za pomocą certyfikowanego przez UKE narzędzia Pro Speed Test W ciągu pół roku za pomocą platformy użytkownicy dokonali ponad 379 tys. pomiarów.

fot. Shutterstock.comArticle

W listopadzie ub.r. nowa wersja mechanizmu monitorowania jakości dostępu do internetu Pro Speed Test uzyskała certyfikat prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na okres kolejnych dwóch lat. Druga odsłona PrO Speed Test od początku grudnia jest dostępna pod adresem pro.speedtest.pl. Operatorem platformy jest firma V-Speed.

UKE opublikował właśnie wyniki analiz pomiarów przeprowadzonych za pomocą Pro Speed Test od początku grudnia 2020 do końca maja 2021 r. W tym okresie użytkownicy wykonali przy użyciu platformy ponad 379 tys. testów prędkości łączy internetowych. To o 58% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.


W wypadku internetu stacjonarnego dokonano ponad 240,3 tys. pomiarów. Średnia prędkość pobierania danych w tych sieciach wyniosła 179,4 Mb/s.

Internet stacjonarny najszybszy w sieci Toya

Najszybszy internet stacjonarny dostarczała w analizowanym okresie Toya, gdzie średnia prędkość ściągania danych to 577,3 Mb/s. Na drugim miejscu znalazło się UPC Polska z wynikiem na poziomie 483,7 Mb/s, a podium zamyka Inea z internetem o prędkości 465,9 Mb/s.

Kolejne miejsca zajęły Orange Polska, Vectra, Netia i Multimedia Polska.

Orange z najszybszym internetem mobilnym

Jeśli chodzi o mobilnych dostawców internetu, użytkownicy przeprowadzili prawie 136 tys. pomiarów. Średnia prędkość pobierania danych osiągnęła poziom 28,5 Mb/s.

Dostawcą mobilnym z najszybszym internetem (36,9 Mb/s) okazał się Orange Polska, który wyprzedził Play (31 Mb/s), T-Mobile (26 Mb/s) i Plusa (22,2 Mb/s).


Dane opublikowane przez UKE oparte są na pomiarach przeprowadzanych przez użytkowników końcowych z wykorzystaniem aplikacji Pro Speed Test. Dane obejmują wyniki pomiarów świadczonych usług dostępu do internetu w ramach różnych ofert i różnych technologii dostępowych, które różnią się warunkami ofert oraz maksymalnymi parametrami łącza. Do przygotowania raportu przeanalizowano 240 343 wyniki pomiarów w sieciach stacjonarnych oraz 135 951 wyników pomiarów w sieciach mobilnych w Polsce.
Analiza internetu oferowanego przez operatorów mobilnych została dokonana na podstawie wyników 30 944 pomiarów w sieci Orange Polska, 27 057 pomiarów w sieci P4, 33 084 pomiarów w sieci Polkomtel oraz 43 129 pomiarów w sieci T-Mobile Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange i Toya z najszybszym internetem w pomiarach Pro Speed Test

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krystian
Jestem bardzo dziekaw na czym dokładnie polegają te pomiary.

Jestem klientem biznesowym Orange Polska S.A. od roku (miejscowość Wschowa). Cóż... firma ewidentnie nie radzi sobie ze świadczeniem usług. Nawet w słoneczne dni Internet działa w taki sposób, że przypominają mi się czasy początków Internetu w Polsce (kto przeżył, ten wie ;-)).
Bardzo często zdarza mi się przełączać na Internet mobilny, bo na Internecie domowym od Orange Polska S.A. po prostu nie da się pracować. W trakcie ostatniego roku współpracy udało mi się już wymieniać liveboxa, pisać kilka reklamacji, a nawet doszło do wezwania do prawidłowego świadczenia usług.

Tak poza tematem prędkości Intenetu, ale co ciekawe, to dopiero ostatnia metoda spowodowała, że obsługa klienta (centrala) raczyła poważnie zająć się przesyłanymi reklamacjami. Myślę, że gdyby nie zaangażowanie i kawał niezłej robory dziewczyn u nas w punkcie, tutaj we Wschowie, to przynajmniej już ze dwa razy dochodziłbym zerwania umowy z wyłącznej winy Orange Polska S.A. z tytułu nieświadczenia usług odpowiedniej jakości.

Stąd bardzo chętnie dowiem się coś więcej. Praktyka pokazuje, że do Internetu Orange Polska S.A. można mieć naprawdę wiele zastrzeżeń.

Pozdrawiam,
Krystian
odpowiedź
User
Jurek_sh
Jestem bardzo dziekaw na czym dokładnie polegają te pomiary.

Jestem klientem biznesowym Orange Polska S.A. od roku (miejscowość Wschowa). Cóż... firma ewidentnie nie radzi sobie ze świadczeniem usług. Nawet w słoneczne dni Internet działa w taki sposób, że przypominają mi się czasy początków Internetu w Polsce (kto przeżył, ten wie ).
Bardzo często zdarza mi się przełączać na Internet mobilny, bo na Internecie domowym od Orange Polska S.A. po prostu nie da się pracować. W trakcie ostatniego roku współpracy udało mi się już wymieniać liveboxa, pisać kilka reklamacji, a nawet doszło do wezwania do prawidłowego świadczenia usług.

Tak poza tematem prędkości Intenetu, ale co ciekawe, to dopiero ostatnia metoda spowodowała, że obsługa klienta (centrala) raczyła poważnie zająć się przesyłanymi reklamacjami. Myślę, że gdyby nie zaangażowanie i kawał niezłej robory dziewczyn u nas w punkcie, tutaj we Wschowie, to przynajmniej już ze dwa razy dochodziłbym zerwania umowy z wyłącznej winy Orange Polska S.A. z tytułu nieświadczenia usług odpowiedniej jakości.

Stąd bardzo chętnie dowiem się coś więcej. Praktyka pokazuje, że do Internetu Orange Polska S.A. można mieć naprawdę wiele zastrzeżeń.

Pozdrawiam,
Krystian


Jako ciekawostkę napiszę, że dużo zależy od lokalizacji. Ja mam VDSL od Orange (inaczej pisząc średniowieczną Neostradę 80) i pracuję zdalnie na tym łączu od ponad roku. W tym czasie zdarzyło mi się nie mieć stabilnego połączenia 2 razy (za każdym razem pomógł restart prądowy) a pracuję na całym etacie odbierając połączenia przychodzące.
odpowiedź
User
mark
od lat korzystam z toya i nie mam na co narzekać, chyba najlepszy mój wybór!
odpowiedź