Kilka dni temu zagraniczne media informowały, że Ipsos przygotowuje wiążącą ofertę kupna od firmy badawczej Kantar spółki Kantar Media zajmującej się pomiarem mediów w ponad 60 krajach. Jak podało jedno ze źródeł Reutersa, wartość transakcji, w którą zaangażowany miał być Kantar, mogłaby przekroczyć 1,3 miliard euro.
W wydanym właśnie oświadczeniu Ipsos przekazał, że oferty kupna jednak nie złoży. „Po wnikliwej analizie potencjalnego przejęcia Kantar Media, Ipsos zdecydowało, że na razie nie złoży wiążącej oferty” – przekazano w krótkim oświadczeniu.
Największymi udziałowcami Kantar są amerykańska firma private equity Bain Capital (BCSF.N) oraz holding reklamowy WPP, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 60 proc. i 40 proc. „- Z perspektywy WPP, Kantar nie przyczynia się do zysków, ponieważ jest w rzeczywistości traktowany jako „inwestycja”, a nie podmiot stowarzyszony – skomentowali analitycy Citi dodając, że pojawią się pytania o zwroty dla akcjonariuszy, jeśli dojdzie do porozumienia.











