SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ipsos wprowadza nowe narzędzia wspomagające pracę nad produktami

Ipsos wprowadza nowe narzędzia badawcze wykorzystywane w pracy nad produktami. Metody te uzupełniają oferowane dotąd przez Ipsos portfolio narzędzi pomagających w podejmowaniu decyzji na kolejnych etapach pracy nad produktem.

Ipsos wprowadza nowe narzędzia wspomagające pracę nad produktami

Wprowadzone przez Ipsos metody to: jakościowe badanie ukrytych metafor (docierające do nieuświadomionych potrzeb konsumentów), Innoscreen - badanie potencjału wstępnych konceptów - oraz Line Optimisation - narzędzie służące do badania rozszerzeń porfolio produktów.

Ukryte metafory to metoda jakościowa służąca do badania nieuświadomionych myśli i potrzeb. Stosuje się ją, gdy chcemy uzyskać niebanalną wiedzę na temat skojarzeń, symboli związanych z markami i produktami, ukrytych potrzeb i motywacji. Metoda dociera do niewyrażonych myśli i znaczeń, które mają istotny wpływ na motywacje i decyzje konsumentów. Są one w mózgu człowieka przechowywane m. in. jako obrazy, badacz dociera więc do nich używając obrazów. Analiza dostarczonych przez respondenta zdjęć czy rysunków, kojarzących mu się z interesującymi badacza zagadnieniami, pozwala odkryć związane z nimi symbole, znaczenia czy potrzeby. Metoda ta jest bardzo przydatna na etapie generowania nowych pomysłów, gdy szukamy unikalnych insightów lub też, gdy chcemy zbudować różną od innych, ale trafiającą w sedno potrzeb i emocji komunikację - podano w komunikacie.

Drugą metodą wprowadzoną przez Ipsos jest Innoscreen. To licencjonowane, efektywne czasowo i kosztowo narzędzie badawcze, mające na celu zbadanie potencjału konceptów we wczesnej fazie ich opracowywania. Innoscreen jest wykorzystywany do testowania wstępnych konceptów i wskazania tych, których szanse na rynkowy sukces są największe. W Innoscreen podstawową miarą wykorzystywaną do oceny konceptów nie jest często stosowany w innych metodach wskaźnik intencji zakupu, lecz własny wskaźnik Ipsos, złożony z takich elementów jak: dopasowanie do potrzeb, unikalność, pozycjonowanie cenowe, struktura rynku.
Innoscreen jest badaniem przeprowadzanym wśród potencjalnych klientów, z uwzględnieniem użytkowników badanej kategorii. Może być realizowany poprzez wywiady bezpośrednie lub w wersji on-line.

Line Optimisation to nowe narzędzie badawcze Ipsos służące do efektywnego rozszerzenia portfela produktów czy usług. Wykorzystuje się je na etapie wyboru tych nowych produktów czy usług, które warto wprowadzić do portfela. Celem jest identyfikacja propozycji, które pozwolą uzyskać maksymalny wzrost sprzedaży dla całego portfela, a jednocześnie zminimalizują ryzyko tzw. kanibalizacji (sytuacji, w której nowy produkt powoduje spadek sprzedaży innego, podobnego produktu tego samego producenta). W badaniu Line Optimisation uwzględnia się także zgodność rozszerzenia portfela z pozycjonowaniem całej marki i wpływu nowych elementów na jej wizerunek. W wyniku badania otrzymuje się symulację potencjału całego portfela przy różnych wariantach rozszerzenia, ocenę percepcji poszczególnych elementów i rekomendacje co do optymalnego wyboru z punktu widzenia przyszłych wyników sprzedaży.

  • Więcej informacji:
  • Ipsos
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ipsos wprowadza nowe narzędzia wspomagające pracę nad produktami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl