Dwie trzecie Polaków źle ocenia Telewizję Polską, chwali ją 23 proc.

67 proc. respondentów negatywnie ocenia telewizję publiczną pod rządami Jacka Kurskiego - wynika z sondażu na zlecenie Wirtualnej Polski. 23 proc. ocenia ją pozytywnie, a 16 proc. nie ma zdania.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Dwie trzecie Polaków źle ocenia Telewizję Polską, chwali ją 23 proc.
Fot. AKPA

Badanie przeprowadzono między 26 a 29 listopada, za pośrednictwem panelu Ariadna. Wykorzystano przy tym metodę CAWI (ankiety wypełnione elektronicznie). 1054 osób zapytano, jak oceniają działalność TVP pod rządami Jacka Kurskiego.

17 proc. badanych udzieliło odpowiedzi, że ocenia ją raczej negatywnie, 50 proc. wybrało odpowiedź „zdecydowanie negatywnie”.

23 proc. Polaków chwali TVP

Z kolei „raczej pozytywnie” oceniło działalność Telewizji Polskiej 17 proc. ankietowanych, a 6 proc. badanych - „zdecydowanie pozytywnie”. 16 proc. respondentów nie było zdecydowanych, jak ocenić publicznego nadawcę.

Przy okazji zbadano także, jak respondenci oceniają wulgarny wpis Barbary Kurdej-Szatan o funcjonariuszach Straży Granicznej. 46 proc. badanych na zlecenie WP uważa, że aktorka powinna zostać ukarana za swoją wypowiedź. - Zdecydowaną pewność w tym temacie ma 29 proc. ankietowanych – informuje portal. 35 proc. ankietowanych nie jest przekonanych co karania Kurdej-Szatan, zaś 18 proc. zdecydowanie jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu.

CBOS: publicystyka TVP ze spadkiem wiarygodności

Z wrześniowego sondażu, przeprowadzonego na zlecenie CBOS wynika z kolei, że za najbardziej wiarygodne uznawane są programy informacyjne i publicystyczne telewizji Polsat i Polsat News. "W ciągu ostatnich dwóch lat ich postrzegana wiarygodność jeszcze wzrosła i jest oceniana podobnie jak w roku 2017. W ocenie blisko dwóch piątych badanych (38 proc.) programy informacyjne i publicystyczne Polsat i Polsat News zasługują na zaufanie. Przeciwnego zdania jest 17 proc. ankietowanych " - napisano w sondażu.

Zdecydowanie najgorzej oceniana była z kolei wiarygodność programów informacyjnych i publicystycznych telewizji publicznej. "Ich oceny z biegiem czasu sukcesywnie się pogarszają. W tegorocznym badaniu zaufanie do programów informacyjnych i publicystycznych telewizji publicznej zadeklarował co czwarty ankietowany (25 proc., spadek o 6 punktów procentowych w stosunku do roku 2019). Z 38 proc. do 49 proc. wzrósł odsetek odbierających je jako mało wiarygodne lub w ogóle niewiarygodne" – wskazano w badaniu.

Jacek Kurski został prezesem Telewizji Polskiej w styczniu 2016 roku, mianowany przez ówczesnego ministra skarbu państwa na podstawie tzw. małej nowelizacji ustawy medialnej. Po utworzeniu Rady Mediów Narodowych, która w sierpniu 2016 roku na kilka godzin odwołała Kurskiego (wycofano się z podjętej uchwały w tej sprawie) Kurski wygrał zorganizowany przez nią konkurs i jesienią 2016 roku zaczął 5-letnią kadencję. W czerwcu br. Rada Mediów Narodowych powołała Jacka Kurskiego na kolejną, czteroletnią kadencję.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA