Netflix to ponad połowa streamingu w Polsce. TVP VOD, Canal+ online i Viaplay ze spadkami

W czerwcu Netflix umocnił się na pozycji lidera wśród platform streamingu wideo w Polsce, jego udział w łącznym czasie korzystania z takich platform wzrósł o 7 proc. Zwiększyły się też wyniki Disney+ i SkyShowtime, natomiast spore spadki zanotowały TVP VOD i Canal+ online.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Netfliksa, jako serwis www i aplikację na inne urządzenia, odwiedziło 11,1 mln polskich użytkowników, czyli 37,44 proc. wszystkich internautów w naszym kraju, spędzając średnio po 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund. Dało to platformie 54,36 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform ze streamingiem wideo.

Po prawie 7 proc. udziału miały Disney+ (6,97 proc.) i Player (6,64 proc.) należący do TVN Warner Bros. Discovery. Pierwszy zanotował 3,84 mln użytkowników, 12,96 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 2,56 mln odwiedzających, 8,63 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 40 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.

Na Playerze dłużej niż na HBO Max, TVP VOD i Canal+ online

Na HBO Max każdy z 2,93 mln polskich internautów (9,87 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 2 godziny i 11 minut, co przełożyło się na 6,19 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform.

Niżej od Playera są w rankingu witryny innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD przyciągnęło 2,15 mln internautów (7,25 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 godziny, 19 minut i 30 sekund. Dało to 4,84 proc. udziału.

Canal+ online zanotował 2,03 mln użytkowników, 6,87 proc. zasięgu, 2 godziny, 13 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 4,4 proc. udziału, a Polsat Box Go - 1,24 mln odwiedzających, 4,19 proc. zasięgu, godzinę, 49 minut i 56 sekund średniego czasu oraz 2,2 proc. udziału.

Prime Video, oferowane przez Amazona, odwiedziły 2 mln polskich internautów (6,74 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 45 minut i 25 sekund. Udział platformy w łącznym czasie korzystania z streamingu wyniósł 3,4 proc.

1,9 mln Polaków odwiedziło SkyShowtime

Obecny w Polsce od połowy lutego br. SkyShowtime przyciągnął w czerwcu 1,86 mln użytkowników (6,28 proc. zasięgu), każdego średnio na 42 minuty i 41 sekund. Zanotował 1,28 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z całej kategorii.

Nieco większy udział (1,31 proc.) osiągnął Pilot WP, który odwiedziło 1,55 mln internautów (5,22 proc. zasięgu), spędzając średnio po 52 minuty i 18 sekund. Natomiast Viaplay, oferujący głównie transmisje sportowe, zanotował 1,26 mln użytkowników, 4,25 proc. zasięgu, 61 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,25 proc. udziału.

Żadna z platform obecnych w zestawieniu nie ujawnia dokładnie, ilu ma płacących użytkowników w Polsce.

grafika

Od maja wprowadzono spore zmiany w realizacji badania Mediapanel, a w kategorii VOD i OTT kolejność jest oparta na udziale w łącznym czasie korzystania z wszystkich platform z tej kategorii. Netflix w tej statystyce osiągnął wzrost z 50,58 do 54,36 proc., czyli o 7,5 proc. Liczba użytkowników platformy zwiększyła się z o 1,14 mln (czyli 11,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 32 minuty i 39 sekund (9,7 proc.).

Sporo pod względem udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform zyskał też Disney+ - wynik wzrósł z 6,09 do 6,97 proc., a więc o 14,5 proc. Na platformie przybyło 884,7 tys. internautów (to 29,2 proc. w górę), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 23 minuty i 54 sekundy (17,5 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-jako-korzystac-poza-dom-podroz-kod-tymczasowy-jak-uzyskac,7169509222856321a ##

Średni czas korzystania zwiększył się jedynie na Playerze - o 5 minut i 35 sekund (3,6 proc.). Przy czym liczba odwiedzających zmalała o 302,9 tys. (10,6 proc)., przez co udział w całej kategorii nieznacznie spadł - z 6,71 do 6,64 proc. (o 1,1 proc.

Polskich użytkowników zyskały HBO Max (387,8 tys., czyli 15,3 proc.) i Prime Video (210,6 tys., 11,8 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o 18 minut i 27 sekund (12,3 proc.), dzięki czemu udział w kategorii wzrósł z 5,73 do 6,19 proc. (o 7,9 proc.). Natomiast Prime Video zanotował spadek przeciętnego czasu korzystania o 34 minuty i 9 sekund (24,5 proc.), a udział - z 3,77 do 3,4 proc. (czyli o 9,8 proc.).

Znacząco zmalały wyniki Canal+ online i Viaplay, co można wiązać z końcem sezonu piłkarskiego. Pierwsza platforma straciła 93 tys. odwiedzających (4,4 proc.), 34 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania (20,6 proc.) i 18,9 proc. udziału w czasie korzystania z całej kategorii (spadek z 5,42 do 4,4 proc.), a druga - 75,6 tys. użytkowników (5,7 proc.), 31 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (33,8 proc.) oraz 33 proc. udziału (spadek z 1,88 do 1,25 proc.).

Z kolei na TVP VOD liczba użytkowników zmniejszyła się o 266,8 tys. (11,1 proc.), średni czas spędzony przez każdego - o 25 minut i 53 sekundy (15,6 proc.), a udział w czasie całej kategorii - z 6,03 do 4,84 proc. (19,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/disney-promocja-jak-zrezygnowac-koniec-abonament-rok,7169510209320577a ##

SkyShowtime zyskał co prawda 757,8 tys. odwiedzających (68,6 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 44 minuty i 41 sekund (51,1 proc.), w konsekwencji udział zmalał z 1,46 do 1,28 proc. (12 proc.).

We wszystkich statystykach zmalały wyniki Polsat Box Go i Pilot WP. Pierwsza platforma zanotowała spadek o 109,2 tys. użytkowników (8,1 proc.), 2 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania (2 proc.) i udziału w całej kategorii z 2,29 do 2,2 proc. (czyli o 8,3 proc.), a druga - o 37,7 tys. odwiedzających (2,4 proc.), 7 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (12 proc.) oraz udziału z 1,42 do 1,31 proc. (8,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style