SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix to ponad połowa streamingu w Polsce. TVP VOD, Canal+ online i Viaplay ze spadkami

W czerwcu Netflix umocnił się na pozycji lidera wśród platform streamingu wideo w Polsce, jego udział w łącznym czasie korzystania z takich platform wzrósł o 7 proc. Zwiększyły się też wyniki Disney+ i SkyShowtime, natomiast spore spadki zanotowały TVP VOD i Canal+ online.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Netfliksa, jako serwis www i aplikację na inne urządzenia, odwiedziło 11,1 mln polskich użytkowników, czyli 37,44 proc. wszystkich internautów w naszym kraju, spędzając średnio po 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund. Dało to platformie 54,36 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform ze streamingiem wideo.

Po prawie 7 proc. udziału miały Disney+ (6,97 proc.) i Player (6,64 proc.) należący do TVN Warner Bros. Discovery. Pierwszy zanotował 3,84 mln użytkowników, 12,96 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 2,56 mln odwiedzających, 8,63 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 40 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.

Na Playerze dłużej niż na HBO Max, TVP VOD i Canal+ online

Na HBO Max każdy z 2,93 mln polskich internautów (9,87 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 2 godziny i 11 minut, co przełożyło się na 6,19 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform.

Niżej od Playera są w rankingu witryny innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD przyciągnęło 2,15 mln internautów (7,25 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 godziny, 19 minut i 30 sekund. Dało to 4,84 proc. udziału.

Canal+ online zanotował 2,03 mln użytkowników, 6,87 proc. zasięgu, 2 godziny, 13 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 4,4 proc. udziału, a Polsat Box Go - 1,24 mln odwiedzających, 4,19 proc. zasięgu, godzinę, 49 minut i 56 sekund średniego czasu oraz 2,2 proc. udziału.

Prime Video, oferowane przez Amazona, odwiedziły 2 mln polskich internautów (6,74 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 45 minut i 25 sekund. Udział platformy w łącznym czasie korzystania z streamingu wyniósł 3,4 proc.

1,9 mln Polaków odwiedziło SkyShowtime

Obecny w Polsce od połowy lutego br. SkyShowtime przyciągnął w czerwcu 1,86 mln użytkowników (6,28 proc. zasięgu), każdego średnio na 42 minuty i 41 sekund. Zanotował 1,28 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z całej kategorii.

Nieco większy udział (1,31 proc.) osiągnął Pilot WP, który odwiedziło 1,55 mln internautów (5,22 proc. zasięgu), spędzając średnio po 52 minuty i 18 sekund. Natomiast Viaplay, oferujący głównie transmisje sportowe, zanotował 1,26 mln użytkowników, 4,25 proc. zasięgu, 61 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,25 proc. udziału.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Żadna z platform obecnych w zestawieniu nie ujawnia dokładnie, ilu ma płacących użytkowników w Polsce.

Od maja wprowadzono spore zmiany w realizacji badania Mediapanel, a w kategorii VOD i OTT kolejność jest oparta na udziale w łącznym czasie korzystania z wszystkich platform z tej kategorii. Netflix w tej statystyce osiągnął wzrost z 50,58 do 54,36 proc., czyli o 7,5 proc. Liczba użytkowników platformy zwiększyła się z o 1,14 mln (czyli 11,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 32 minuty i 39 sekund (9,7 proc.).

Sporo pod względem udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform zyskał też Disney+ - wynik wzrósł z 6,09 do 6,97 proc., a więc o 14,5 proc. Na platformie przybyło 884,7 tys. internautów (to 29,2 proc. w górę), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 23 minuty i 54 sekundy (17,5 proc.).

Średni czas korzystania zwiększył się jedynie na Playerze - o 5 minut i 35 sekund (3,6 proc.). Przy czym liczba odwiedzających zmalała o 302,9 tys. (10,6 proc)., przez co udział w całej kategorii nieznacznie spadł - z 6,71 do 6,64 proc. (o 1,1 proc.

Polskich użytkowników zyskały HBO Max (387,8 tys., czyli 15,3 proc.) i Prime Video (210,6 tys., 11,8 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o 18 minut i 27 sekund (12,3 proc.), dzięki czemu udział w kategorii wzrósł z 5,73 do 6,19 proc. (o 7,9 proc.). Natomiast Prime Video zanotował spadek przeciętnego czasu korzystania o 34 minuty i 9 sekund (24,5 proc.), a udział - z 3,77 do 3,4 proc. (czyli o 9,8 proc.).

Znacząco zmalały wyniki Canal+ online i Viaplay, co można wiązać z końcem sezonu piłkarskiego. Pierwsza platforma straciła 93 tys. odwiedzających (4,4 proc.), 34 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania (20,6 proc.) i 18,9 proc. udziału w czasie korzystania z całej kategorii (spadek z 5,42 do 4,4 proc.), a druga - 75,6 tys. użytkowników (5,7 proc.), 31 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (33,8 proc.) oraz 33 proc. udziału (spadek z 1,88 do 1,25 proc.).

Z kolei na TVP VOD liczba użytkowników zmniejszyła się o 266,8 tys. (11,1 proc.), średni czas spędzony przez każdego - o 25 minut i 53 sekundy (15,6 proc.), a udział w czasie całej kategorii - z 6,03 do 4,84 proc. (19,8 proc.).

SkyShowtime zyskał co prawda 757,8 tys. odwiedzających (68,6 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 44 minuty i 41 sekund (51,1 proc.), w konsekwencji udział zmalał z 1,46 do 1,28 proc. (12 proc.).

We wszystkich statystykach zmalały wyniki Polsat Box Go i Pilot WP. Pierwsza platforma zanotowała spadek o 109,2 tys. użytkowników (8,1 proc.), 2 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania (2 proc.) i udziału w całej kategorii z 2,29 do 2,2 proc. (czyli o 8,3 proc.), a druga - o 37,7 tys. odwiedzających (2,4 proc.), 7 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (12 proc.) oraz udziału z 1,42 do 1,31 proc. (8,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix to ponad połowa streamingu w Polsce. TVP VOD, Canal+ online i Viaplay ze spadkami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2PaC
VOD myszki jest wciskany do każdej umowy Polsatu więc nić dziwnego...
17 5
odpowiedź
User
Canal-
Canal+ Polska wyraźnie sobie nie radzi. We Francji C+ potrafi lepiej poruszać się po rynku medialnym i współpracować z amerykańskimi gigantami (np. we Francji, to C+ jest dystrybutorem Disney+). W Polsce jedynym osiągnięciem zarządu C+ Polska było zgarnięcie sobie prawie 10mln PLN w ramach wynagrodzenia członków zarządu.
20 6
odpowiedź
User
Dax
Canal+ niedługo będzie dodawał kody aktywacyjne do wody sodowej, a mimo tego ich VOD leży i kwiczy. Swego czasu dodawali do chipsów. Co y, postawili na sport, a młodzież, stanowiąca głównego klienta VOD ma sport w głębokim poważaniu. Ich życie, to TikTok, Instagram i seriale płytkie jeśli chodzi o fabułę, znane właśnie z Netflixa czy player pl.
15 5
odpowiedź