SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakdojade.pl ze wzrostem wpływów o 82. proc. i 1,1 mln zł zysku. Już 24 proc. przychodów ze sprzedaży biletów

Spółka City-nav zarządzająca platformą Jakdojade (jej większościowym udziałowcem od kilku lat jest Ringier Axel Springer Polska) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 82,1 proc. do 5,05 mln zł oraz zysku netto z 357,3 tys. zł do 1,14 mln zł. Już 23,7 proc. wpływów pochodziło z oferowanej w kilku miastach sprzedaży biletów do komunikacji miejskiej.

Article

Platforma Jakdojade działa jako serwis www i aplikacja mobilna, przedstawia mapy i schematy komunikacji miejskiej w 40 miastach, pozwala planować przejazdy. Większość jej przychodów generuje sprzedaż oferty reklamowej, wpływy z niej wzrosły z 1,4 mln zł w 2018 roku do 2,73 mln zł w ub.r., a ich udział w łącznych przychodach właściciela Jakdojade - z 50,4 do 54 proc.

Skokowo w górę - z 373 tys. zł do 1,2 mln zł - poszły wpływy City-nav ze sprzedaży biletów w aplikacji mobilnej Jakdojade. Ich udział w łącznych przychodach firmy zwiększył się z 13,4 do 23,7 proc. Obecnie sprzedaż biletów w aplikacji Jakdojade działa w ośmiu ośrodkach miejskich: Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, metropolii górnośląsko-zagłębiowskiej, Łodzi, Lublinie, Lesznie i Krakowie.

Przychody właściciela Jakdojade z udostępniania danych lokalizacyjnych wzrosła z 562,5 do 603,2 tys. zł, z aplikacji mobilnych - z 243,8 do 256,5 tys. zł, a z innych usług informatycznych - ze 194,9 do 260,4 tys. zł.

W sprawozdaniu firma poinformowała, że zaczęła prac nad aplikacją webową dla organizatorów transportu w regionie Trondheim oraz aplikacją dla Huawei w usługach Huawei Mobile Services. W połowie ub.r. na Jakdojade udostępniono opcję real time: użytkownicy mogą w czasie rzeczywistym sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się oczekiwany przez niego autobus lub tramwaj i otrzymać informacje na temat ewentualnego opóźnienia. Funkcjonalność działa obecnie w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Zysk prawie 1 mln zł w górę, w perspektywie dalsze wzrosty

Wśród kosztów operacyjnych City-nav zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które rok do roku poszły w górę z 1,44 do 2,82 mln zł. Koszty amortyzacji wzrosły z 202,9 do 277,9 tys. zł, natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zmalały z 619,6 do 481 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 37,5 do 32 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 25,1 do 18,4 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 22,4 do 16 tys. zł.

W efekcie mocno w górę poszły wskaźniki rentowności spółki. Zysk operacyjny zwiększył się z 444,6 do 1,41 mln zł, zysk brutto - z 439,8 do 1,41 mln zł, a zysk netto - z 357,3 tys. zł do 1,14 mln zł.

Pod koniec 2016 roku w City-nav zainwestował Onet Holding (w 2018 roku połączył się z Ringier Axel Springer Polska), przejmując 69,3 proc. udziałów. Pozostałe należą do menedżerów City-nav: po 13,4 proc. do członków zarządu Artura Szychty i Mikołaja Grajka, a 3,9 do prezesa Bartosza Burka.

Pod koniec czerwca udziałowcy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk zostanie przeznaczony na kapitał rezerwowy spółki.

- Sytuacja finansowa jest korzystna, przewidywane są dalsze wzrosty przychodów, w związku z tym dalsze funkcjonowanie i rozwój firmy nie jest zagrożone - opisano w sprawozdaniu City-nav sporządzonym na początku czerwca. - Zarząd obserwuje i monitoruje bieżącą sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się Koronawirusa w Polsce i na świecie. W przypadku utrzymywania się ogłoszonego stanu epidemicznego w Polsce będzie podejmował stosowne działania - zaznaczono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jakdojade.pl ze wzrostem wpływów o 82. proc. i 1,1 mln zł zysku. Już 24 proc. przychodów ze sprzedaży biletów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elgarret
Jak Dojadę nigdy mnie nie zawiodło, więc bardzo się cieszę, że serwis idzie cały czas do przodu. Szkoda, że kapitał większościowy jest od Axla...
4 1
odpowiedź
User
Turbo_Lover
Jak Dojadę nigdy mnie nie zawiodło, więc bardzo się cieszę, że serwis idzie cały czas do przodu. Szkoda, że kapitał większościowy jest od Axla...


No niestety znowu ten Axel Springer, ale aplikacja jest faktycznie dobra. Ciekawe jak oni zarabiaja na reklamach? Ja nie widze tam wielu reklam.
1 0
odpowiedź