65-calowy telewizor najchętniej kupowany przez Polaków

Według danych firmy badawczej GfK, pięć na dziesięć najchętniej kupowanych przez Polaków telewizorów w czerwcu 2023 roku, wyprodukował Samsung. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, najczęściej wybieranym urządzeniem w tym okresie był 65-calowy model QLED Q77B. Stoi za nim również południowokoreański koncern.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
65-calowy telewizor najchętniej kupowany przez Polaków
Telewizor Samsung QLED Q77B (fot. Samsung)

QLED Q77B jest wyposażony w procesor AI Quantum 4K. Zdaniem Samsunga, dzięki technologii głębokiego uczenia, procesor AI precyzyjnie optymalizuje i ulepsza oglądane treści, a inteligentne skalowanie ma zapewniać rozdzielczość jak najbardziej zbliżoną do 4K.  Zaawansowany Upłynniacz Ruchu+ odpowiada w urządzeniu za większą dynamikę ruchu. Firma z Korei Południowej twierdzi, że dzięki temu widzowie mogą cieszyć się „niezwykłe płynnym ruchem podczas oglądania meczów”, czy też szybkim refleksem podczas grania.

W sklepach ze sprzętem elektronicznym sprzęt kosztuje zazwyczaj 3990 zł. W przypadku modelu QLED Q77B maksymalna częstotliwość odświeżania sygnału wynosi 120 Hz. Urządzenie jest wyposażone w system operacyjny Tizen. Można więc łatwo skorzystać z aplikacji typu Netflix, YouTube, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, SkyShowtime, Canal+ online, Viaplay i wielu innych. Sprzęt posiada wbudowane tunery DVB-C (telewizja kablowa), DVB-S2 (telewizja satelitarna) i DVB-T2 (obowiązujący od roku standard naziemnej telewizji cyfrowej). Sprzęt obsługuje HDR10 i HLG.

Duże ekrany coraz popularniejsze

Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że według GfK w 2022 roku 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), natomiast 65-calowe tylko 14 proc. (spadek o 1,6 pp.).

grafika

Analitycy z tej samej firmy zauważyli, że w czerwcu br. wśród dwudziestu najchętniej kupowanych urządzeń aż jedną czwartą stanowiły modele o przekątnej ekranu 65 cali, a wśród nich były cztery modele firmy Samsung. Telewizory z ekranami 55 cali stanowiły także jedną czwartą kupowanych sprzętów. Wśród nich znalazły się trzy urządzenia Samsunga. Łącznie dziesięć spośród dwudziestu najpopularniejszych urządzeń dostarczyła firma z Korei Południowej. W pierwszej „dwudziestce” znalazł się także jeden przedstawiciel telewizorów OLED – model Samsung S95B w rozmiarze 65”.  Jego atutem ma być laserowy design, dzięki któremu urządzenie ma prezentować się elegancko i minimalistycznie.

Według wewnętrznych danych firmy Samsung, w pierwszym półroczu 2023 roku wśród najchętniej kupowanych telewizorów Samsunga w ujęciu wartościowym dwa pierwsze miejsca stanowiły modele o przekątnej 65 cali: OLED Samsung S95B i Samsung QLED Q77B.  

W maju po raz pierwszy średni rozmiar kupowanych telewizorów przekroczył 50 cali. David Hsieh z firmy Omdia, która analizuje m.in. sprzedaż tych urządzeń prognozował, że ten trend już się nie odwróci. Jego zdaniem nie będziemy wymieniać telewizorów co 6-7 lat, jak obecnie, tylko co 4-5, aby cieszyć się walorami dużych ekranów.

grafika

Z myślą o najbardziej wymagających klientach, Samsung wprowadził dwa modele telewizorów o przekątnej 98 cali. Te 98Q80A i 98Q90C, które można już kupić wchodząc do stacjonarnego sklepu, a nie wyłącznie za pośrednictwem zamówienia w sklepie internetowym, które wymusza oczekiwanie na dostawę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]