SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 3 mln aktywnych telewizorów Smart TV w Polsce w połowie 2023 roku

Samsung szacuje, że w połowie 2023 roku w Polsce zostanie przekroczona liczba ponad 3 mln telewizorów Smart TV z systemem operacyjnym Tizen oraz jego poprzednikiem. Południowokoreański koncern informuje, że już ponad 85 proc. nowych urządzeń jest podłączonych do internetu. To efekt coraz bogatszej oferty serwisów streamingowych i rozwoju branży gier wideo. 

System operacyjny Tizen Samsunga (fot. Samsung)System operacyjny Tizen Samsunga (fot. Samsung)

Pod koniec 2022 roku w Polsce było blisko 2,6 mln aktywnych telewizorów Samsung Smart TV, które już przed siedmioma laty zdominowały ofertę producenta. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, Samsung szacuje, że w tym roku liczba aktywnych Smart TV z systemem Tizen i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce 3 mln. Już w 2022 roku 4 na 5 kupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.

- Ostatnie 2-3 lata zmieniły sposób, w jaki korzystamy z urządzeń elektronicznych i ich rolę w naszych domach. Widzimy, że chętniej używamy rozwiązań, funkcji i technologii nowoczesnych sprzętów, które wpisują się w nasz styl życia, a przy tym są łatwe w obsłudze. W praktyce oznacza to także, że wszystko robimy intuicyjnie, wszystko mamy pod ręką. Telewizory Samsung Smart TV idealnie wpisują się w te potrzeby i dziś kupienie takiego telewizora poszerza nasz dostęp do rozrywki, informacji oraz katalogu interesujących nas filmów i seriali. Smart TV to także ułatwienie w sterowaniu i wykorzystywaniu tego, co oferuje inteligentny dom. Smart TV to olbrzymie możliwości wyboru tego, co nas interesuje i dostosowanie telewizora do naszych potrzeb – powiedział Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV w firmie Samsung Electronics Polska.

Nie tylko Smart TV

W uproszczeniu, Smart TV to telewizor podłączony do Internetu i mogący współpracować z wieloma domowymi sprzętami, takimi jak urządzenia audio, AGD czy różnego rodzaju czujniki, ale także z telefonem komórkowym. Sercem Samsung Smart TV jest system Tizen, który firma rozwija od 2015 roku. Konkurencyjny LG sprzedaje urządzenia z systemem WebOS, natomiast Sony z Android TV lub Google TV. Od niedawna południowokoreańskie firmy zaczęły udostępniać swoje systemy innym producentom.  W pierwszej kolejności Tizen ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach. Samsung twierdzi, że jego oprogramowanie charakteryzuje się łatwością obsługi i nawigacji, a także zróżnicowanymi opcjami personalizacji. Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung.

Koncern twierdzi, że wielu użytkowników wybiera jego urządzenia ze względu na stabilność systemu i jakość aplikacji. Rok 2022 przyniósł użytkownikom Samsung Smart TV wiele nowych aplikacji z różnych kategorii, które poszerzają dostęp do różnorodnej rozrywki. Wśród nich coraz mocniej odznacza się szeroko rozumiany gaming i możliwość grania w chmurze. Na telewizorach Samsung Smart TV jest już aplikacja Xbox, która otworzyła nową kategorię domowej rozrywki – dziś, aby grać nie trzeba konsoli, wystarczy aktywna subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler. Kolejną nowością była popularna aplikacja Twitch, która wykorzystywana jest do transmisji na żywo gier czy wydarzeń e-sportowych. Oglądanie innych streamerów to rozrywka, która skupia rosnącą społeczność fanów na całym świecie. Nie zabrakło także aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok, Disney+ czy HBO Max a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime.

Smart TV to nie tylko rozrywka. Samsung chwali się m.in. możliwością włączenia telewizora w ekosystem inteligentnego domu, co dzieje się za pośrednictwem aplikacji SmartThings. Dzięki niej największy domowy ekran z powodzeniem stanie się centrum zarządzania pozostałymi urządzeniami, takimi jak klimatyzacja czy oczyszczacz powietrza. Smart TV to również rozbudowane możliwości w zakresie łączenia z urządzeniami zewnętrznymi i dzielenie ekranu smartfona czy komputera. A to przynosi szereg dodatkowych możliwości m.in. w pracy hybrydowej, która na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość wielu użytkowników.

Samsung sprzedał najwięcej telewizorów na świecie

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym liderem na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominowała także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1 proc. dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9 proc. dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2,5 tys. dol., Samsung jest  liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6 proc.

W 2023 roku roku w Polsce sytuacja na rynku ma wrócić do normalności po zmianie standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Wówczas producenci telewizorów zwiększyli sprzedaż, bo wielu odbiorców wymieniło swoje sprzęty. - Jeśli chodzi o rynek, to możemy spodziewać się w Polsce korekty. Po okresie pandemii i czasie wzmożonej wymiany telewizorów na nowsze, oferujące lepszą jakość obrazu i bardziej dostosowane do wykorzystania serwisów VOD i gier, powrócimy w 2023 roku do stanu sprzed pandemii. Mimo tego nie spodziewam się, żebyśmy chcieli nadal korzystać szeroko z małych, 43 calowych telewizorów – mówił niedawno Wirtualnemedia.pl Stanisz z Samsunga. Pewien wpływ na sprzedaż telewizorów może mieć zmiana standardu MUX-3 naziemnej telewizji cyfrowej, która nastąpi do końca 2023 roku. Z tego multipleksu są nadawane TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.

Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że urządzenia 8K posiada jedynie 1,2 proc. odbiorców, a 4K 25,2 proc. W najbliższych miesiącach kolejne osoby będą inwestować w sprzęt gwarantujący lepszą jakość obrazu. - Nadal najbardziej popularne przekątne to 55 i 65 cali, ale z roku na rok rośnie też liczba osób, które decydują się na telewizory o przekątnej 75 cali większe. Tu od kilku lat mamy w tym zakresie i w rożnych przedziałach cenowych szeroką ofertę i będziemy ją nadal rozbudowywali nie tylko w linii Excellence Line ale i OLED, a także The Frame.  Mamy za sobą duży sukces. Pierwszy telewizor Samsung MICRO LED o przekątnej ekranu 110” oferowany w cenie 675 tys. złotych znalazł już nabywcę w Polsce. Jestem przekonany, że uda się nam też znaleźć nabywców na kolejne telewizory Micro LED. Będziemy mogli zaoferować je być może w kilku przekątnych - prognozował przedstawiciel Samsunga.

Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln aktywnych telewizorów Smart TV w Polsce w połowie 2023 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WC
Czyli można sprawdzić dokładnie co na prawie 3 milionach telewizorów (tych podłączonych do internetu) się ogląda. Panel Nielsena przy tym to pestka.
odpowiedź