SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank JP Morgan Chase wchodzi w metawersum. Przewiduje duże możliwości wirtualnych światów

JP Morgan Chase to pierwszy duży bank, który uruchomił swoją placówkę w środowisku metawersum. Na razie możliwości oferowane w wirtualnym oddziale są mocno ograniczone, ale bank przewiduje, że oferta metawersum będzie stopniowo rosła pozwalając markom na dotarcie do klientów z nową komunikacją i ofertą.

Article

O świecie metawersum stało się głośno jesienią ub.r., gdy Mark Zuckerberg, szef koncernu Meta (obecnego właściciela Facebooka) zaprezentował, jak będzie można korzystać z metawersum - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu.

Czytaj także: Mike White szefem rozwoju metawersum w Disneyu

Według planów metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie. Ma to być alternatywna rzeczywistość, w której użytkownicy otrzymają możliwość funkcjonowania na różnych poziomach aktywności posługując się awatarami. W wizji Facebooka w metawersum wszyscy będziemy wchodzić w interakcje w kombinacji świata cyfrowego i fizycznego. Cyfrowe reprezentacje nas samych będą jeść, rozmawiać, umawiać się na randki, robić zakupy i nie tylko. W styczniu br. z rozmów przeprowadzonych przez Wirtualnemedia.pl wynikało, że według branży reklamowej i marketingowej metawersum stworzy nowy rynek z nieznanymi dotąd możliwościami biznesowymi.

JP Morgan Chase w metawersum

Choć metawersum zapowiadane przez  Facebooka stało się najgłośniejszym takim projektem, to inne wirtualne platformy także funkcjonują już w sieci, a kolejne duże marki badają możliwości ich wykorzystania.

Ostatnim przykładem tego jest bank JP Morgan Chase, który uruchomił pod marką Onyx swoją wirtualną placówkę na platformie Decentraland.

Osadzony w środowisku VR salon oferuje na razie niewiele możliwości. Odwiedzający oddział użytkownicy mogą w nim zobaczyć awatar Jamiego Dimona, szefa JP Morgan, a także postać wędrującego po wnętrzu tygrysa, poza tym prezentację dotyczącą oferty banku oraz raport związany z możliwościami, jakie ma przynosić w przyszłości środowisko metawersum.

Obecnie w wirtualnym salonie Onyx nie można skorzystać z produktów JP Morgan. Bank przyznaje, że to forma testu, zapowiada jednak, że w przyszłości klientom w placówce będzie oferowana możliwość m.in. otwarcia rachunku czy wzięcia kredytu.

- Metawersum prawdopodobnie przeniknie w jakiś sposób do każdego sektora w nadchodzących latach, a możliwości rynkowe szacowane są na ponad 1 bln dol. rocznych przychodów dla firm – przewiduje JP Morgan we wspomnianym raporcie.

JP Morgan planuje odgrywać ważną rolę w metawersum i twierdzi, że może pomóc rozwiązać w wirtualnym świecie problemy obecne dzisiaj w prawdziwym życiu, takie jak zatwierdzanie kont i zapobiegania oszustwom.

Czytaj także: Meta wprowadza zmiany w grze Horizon Worlds po wirtualnym gwałcie zbiorowym na jednej z użytkowniczek

Według raportu metawersum, które dziś istnieje głównie w grach, może zapewnić ogromny potencjał reklamowy, który firmy takie jak Nike już próbują wykorzystać z produktami opartymi na NFT.

W raporcie JP Morgan zauważono również, że między czerwcem a grudniem ub.r. średnia cena wirtualnej ziemi podwoiła się z 6 do 12 tys. dol. Przewiduje się również, że wydatki na reklamę w grach VR osiągną 18,4 mld dol. rocznie do 2027 r.

Według banku w nadchodzących latach metawersum stanie się ważnym elementem światowej gospodarki, a większość firm chcących odnieść biznesowy sukces nie będzie mogła pozwolić sobie na nieobecność w tym segmencie cyfrowej komunikacji.

 

Dołącz do dyskusji: Bank JP Morgan Chase wchodzi w metawersum. Przewiduje duże możliwości wirtualnych światów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
"Według planów metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie."

Na razie jakość grafiki w tym całym metawersum przypomina gry sprzed 20 (i więcej lat).

Jeszcze wiele lat upłynie, zanim VR zaoferuje realistyczną grafikę. Obecny sprzęt jest wciąż zbyt słaby i drogi (patrz np. gry na PS VR -> grafika w nich jest strasznie uproszczona w stosunku do zwykłych gier)
0 0
odpowiedź