SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania społeczna "Twój nowy, większy dom - głosuj!"

Rada Młodych Przedsiębiorców inicjatorem nowej kampanii społecznej promującej udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego

20 maja bieżącego roku ruszyła kampania społeczna Twój nowy większy dom głosuj, mająca na celu zachęcenie Polaków do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Rada Młodych Przedsiębiorców.

Jak pokazują ostatnie badania opinii publicznej, jedynie 33% Polaków deklaruje chęć wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego, a blisko 28% twierdzi, że nie zamierza głosować.* Rada Młodych Przedsiębiorców, skupiająca przedstawicieli młodego pokolenia biznesmenów, postanowiła zachęcić Polaków do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego poprzez społeczną kampanię reklamową.

Celem kampanii "Twój nowy większy dom - głosuj!" jest poinformowanie Polaków o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego oraz zachęcenie ich do aktywnego w nich udziału.

Większość społeczeństwa ma obecnie ograniczoną wiedzę na temat Unii Europejskiej, co często skutkuje dostrzeganiem w procesie integracji jedynie negatywów, takich jak podwyżki cen. Rada Młodych Przedsiębiorców wierzy, że członkostwo w Unii Europejskiej to dla Polski ogromna szansa rozwoju, pod warunkiem, że zostanie dobrze wykorzystana. Drogą do tego jest współdecydowanie o kształcie wspólnoty, poprzez posiadanie swoich przedstawicieli w Parlamencie Europejskim. Chcemy pokazać Polakom, że bez czynnego udziału obywateli w życiu politycznym wspólnoty europejskiej nie będziemy w stanie prawdziwie skorzystać z integracji z Unią Europejską powiedział Marek Jankowski, Prezes Rady Młodych Przedsiębiorców.

Polska jest krajem o szczególnie wysokiej absencji wyborczej. Zdumiewa mała wrażliwość na ten problem elit politycznych oraz Państwowej Komisji Wyborczej. Obywateli trzeba zachęcać do uczestnictwa w demokratycznych procedurach. Wielka może być w tym rola organizacji pozarządowych, takich jak rada Młodych Przedsiębiorców. Jest jedno pozytywne doświadczenie: referendum europejskie, na którego frekwencyjny sukces wielki wpływ miało zaangażowanie tych organizacji i mediów. Podobnie, wyborów do Parlamentu Europejskiego wcale nie musi cechować katastrofalna frekwencja powiedział Profesor Jacek Raciborski, socjolog polityki z Uniwersytetu Warszawskiego.

Idea kreatywna kampanii opiera się na następującej myśli: Unia Europejska stała się naszym nowym, większym domem. Dlatego każdy z nas powinien czynnie uczestniczyć w jego tworzeniu. Nie głosując na swoich przedstawicieli oddajemy głos innym. To oni będą w przyszłości decydować o tym, jak nam wszystkim będzie się mieszkać w nowej, powiększonej Europie. Kampania wykorzystuje prostą symbolikę, w której Unia Europejska porównana jest właśnie do nowego, większego mieszkania. powiedział Jacek Olechowski z Rady Młodych Przedsiębiorców. Koncepcję kreatywną kampanii opracowała Agencja DougFaberFamily.

Kampania Twój nowy większy dom głosuj uzyskała silne wsparcie ze strony mediów, które nieodpłatnie udostępniły swoją powierzchnię reklamową i czas antenowy. Na antenie stacji TVN, TVN24 oraz TV4 będzie można zobaczyć spot reklamowy. Oprócz tego kampania będzie miała swoje rozwinięcie w prasie (Gazeta Wyborcza, Dzień Dobry), radio (Radio Plus, Radio 94, Radio Flash, Radio Pogoda, Radio Kolor) oraz na blisko 600 citilightach AMS i Clear Channel w całej Polsce. Kampania będzie trwała do 13 czerwca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kampania społeczna "Twój nowy, większy dom - głosuj!"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl