SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały informacyjne: TVP Info traci, TV Biznes wyprzedziła TVN CNBC

W styczniu 2012 roku wśród kanałów informacyjnych pozycję lidera oglądalności obroniła stacja TVP Info, ale zanotowała ona największy spadek. Sporo stracił też kanał TVN CNBC, który został wyprzedzony przez TV Biznes. W grupie 16-49 liderem był TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w styczniu 2013 roku wyniosła 214 tys. osób i była o 17,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,75 proc. do 3 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu umocnił się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował wzrost widowni o 0,25 proc. do poziomu 201 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji już jednak spadł z 2,90 proc. do 2,83 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w styczniu br. w każdej minucie miał średnio 68 tys. widzów, czyli o 12,50 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji wzrósł z 0,87 proc. do 0,95 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 13,32 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. do poziomu 0,18 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera awansowała już jednak stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,15 proc. (wzrost o 0,15 pkt. proc). Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVP Info z wynikiem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,77 proc.; + 0,15 pkt. proc.). Z kolei udział zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
TVP Infostyczeń20132135853,00%1,43%
styczeń20122601733,75%2,07%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24styczeń20132013812,83%2,15%
styczeń20122008822,90%2,00%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat Newsstyczeń2013676630,95%0,77%
styczeń2012601430,87%0,62%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacjastyczeń2013129410,18%0,07%
styczeń2012149300,22%0,07%


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja TV Biznes, która w styczniu 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 73,13 proc. do 3,2 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,05 proc. Od 18 lutego br. kanał ten nazywać się będzie Polsat Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała aż o 50,44 proc. do 2,4 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. i wyniósł 0,03 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
TVN CNBCstyczeń201324140,03%0,03%
styczeń201248710,07%0,06%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TV Biznesstyczeń201332410,05%0,04%
styczeń201218720,03%0,03%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6 tys. widzów, czyli o 16,27 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
TVN Meteostyczeń201360360,08%0,09%
styczeń201272090,10%0,11%


W styczniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało relację na żywo z 27 stycznia br. (1,07 mln osób), w TVN24 hitem były „Fakty po Faktach” (758 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (552 tys. widzów).

TVP INFO Wszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
RELACJA NA ZYWO27-01-201317:1810723037,00%
TELEKURIER25-01-201321:057867404,78%
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE30-01-201321:457576585,26%
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./06-01-201320:007348844,27%
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM06-01-201320:517230304,34%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24Wszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
FAKTY PO FAKTACH25-01-201319:257580244,71%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./27-01-201310:456923716,44%
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./27-01-201311:385740615,12%
SZKLO KONTAKTOWE /PROG. PUBL. POL./23-01-201321:595547754,48%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./30-01-201320:035478413,27%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat NewsWszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./27-01-201319:505522613,18%
WYDARZENIA15-01-201318:504557652,89%
INFORMACJE01-01-201312:302930552,46%
SPORT /SERWIS SPORT./20-01-201319:192920431,79%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./10-01-201319:162901041,90%
WIRTUALNEMEDIA.PL
SuperstacjaWszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./04-01-201321:421122490,78%
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./18-01-201320:441095250,69%
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./18-01-201321:151088280,71%
SPORT /SERWIS SPORT./20-01-201320:311026710,61%
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./26-01-201320:43828370,53%

 
 

Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne: TVP Info traci, TV Biznes wyprzedziła TVN CNBC

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Jeżeli skorygujemy wyniki poszczególnych kanałów informacyjnych najważniejszym kryterium, jakim jest zasięg nadawanego przez nie sygnału, konkluzja nasunie się sama. Po TVP-olitrukach zostają na Woronicza same zgliszcza. I na tym kończy się ich misja.
odpowiedź
User
uwe
młotkowski pakuj manaty przed 18 stycznia
odpowiedź
User
bilbo
Tvp Info spada? Hmmmm, ciekawe dlaczego? Oni tak się starają. Tak mnie tylko zastanawia, dlaczego np. w poniedziałkowe poranki na ich stołach i w przeglądach prasy jakoś nie dostrzegam "W sieci", czy też "Do rzeczy"? Może im brak pieniędzy?
odpowiedź