SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kantar Millward Brown i Kantar Polska ze spadkami wpływów, w górę zysk Kantar Media

W ub.r. Kantar Millward Brown zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 4,4 proc. do 83,66 mln zł oraz 2,8 mln zł zysku netto (wobec 866,7 tys. zł). Wpływy sprzedażowe Kantar Polska zmalały o 14,1 proc. do 53,5 mln zł, a wynik netto - z 1,06 mln zł zysku do 3,11 mln zł straty. Natomiast Kantar Media przy niewielkim spadku wpływów (z 8,51 do 8,39 mln zł) osiągnął wzrost zysku netto z 675,6 tys. zł do 1,23 mln zł.

Krzysztof Kruszewski, prezes Kantar Polska i członek zarządu Kantar Millward BrownKrzysztof Kruszewski, prezes Kantar Polska i członek zarządu Kantar Millward Brown

Przychody sprzedażowe Kantar Millward Brown zmalały w skali roku z 87,52 do 83,66 mln zł. W ub.r. firma nie zanotowała żadnych wpływów sprzedażowych od jednostek powiązanych, podczas gdy rok wcześniej wyniosły one 15,86 mln zł.

Jednocześnie wzrosła wartość wpływów z zagranicy - z 21,59 do 23,53 mln zł.

Mniej badań fokusowych, więcej badań w internecie

Wszystkie przychody sprzedażowe spółki pochodziły ze sprzedaży usług badawczych. W sprawozdaniu wyliczono, że w ub.r. firma zrealizowała badania dla 162 grup focusowych, 893 mini grup, 1954 IDI, 96 Diad oraz 55 Triady. Liczba indywidualnych wywiadów pogłębionych zmalała w skali roku o prawie 50 proc.

W ub.r. Kantar Millward Brown technikę PAPI stosował wyłącznie w ciągłych projektach korzystających z tej metody zbierania danych (TGI, dzienniczek Radio Track). Ponadto przeprowadziła 389 projektów CAPI (14 proc. mniej niż w 2016 roku) obejmujących łącznie 205,8 tys. wywiadów (23 proc. w dół). - Spadek ten odzwierciedla ogólne trendy rynkowe i jest zgodny z założeniami rozwojowymi firmy - skomentowano w sprawozdaniu firmy.

Spółka zrealizowała też 292 projektów badań telefonicznych CAT z 279 tys. wywiadami. Liczba tych projektów spadła, co spółka tłumaczy utratą na rzecz Kantar TNS zlecenia dla Orange Polska.

Za to liczba projektów w zakresie badań przez internet (CAWI) wzrosła prawie dwukrotnie - do 788. Firma zrealizowała 496,6 tys. wywiadów - na własnym panelu, techniką river sampling, na danych klienckich i w ramach koordynowanych projektów międzynarodowych.

Ponadto spółka kontynuowała rozwój technik mieszanych (PAPI/CAPI, PAPI/CATI, CATI/CAWI i PAPI/CAWI), w oparciu o które przetwarzano dane z ponad 100 tys. wywiadów.

Kantar Millward Brown zapowiada, że w br. „zamierza poszerzyć działalność o nowe produkty jakie oferuje grupa Kantar oraz zwiększyć obroty poprzez rozszerzenie współpracy z bieżącymi klientami i pozyskanie nowych odbiorców, szczególnie na rynku healthcare, digital i zacieśnić współpracę z dużymi polskimi firmami”. Ponadto chce dalej koncentrować się na badaniach komercyjnych oraz rozwoju metod badawczych CAWI.

Mniej na wynagrodzenia i usługi obce

W ub.r. koszty operacyjne Kantar Millward Brown zmalały o 6,8 proc. do 80,31 mln zł. Nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 57,36 do 50,76 mln zł, a na wynagrodzenia - z 21,44 do 19,57 mln zł. W firmie zatrudnionych było 155 pracowników, w tym 95 określonych jako badacze, 31 zajmujących się realizacją, a 29 - administracją.

W efekcie zysk firmy ze sprzedaży wzrósł z 1,34 do 3,35 mln zł. Mocno spadły zarówno pozostałe przychody operacyjne (z 2,1 do 1,28 mln zł), jak i pozostałe koszty operacyjne (z 2,39 do 1,24 mln zł). Zysk brutto spółki zwiększył się z 1,2 do 3,57 mln zł, a zysk netto - z 866,7 tys. zł do 2,8 mln zł.

Kantar Polska ze spadkiem wpływów i stratą

Z kolei Kantar Polska (dawniej działający pod nazwami Kantar TNS i TNS Polska) zanotował spadek przychodów sprzedażowych z 62,29 do 53,5 mln zł. Wpływy w kraju zmalały z 51,91 do 44,93 mln zł, a z zagranicy - z 10,38 do 8,57 mln zł.

W sprawozdaniu firma ocenia, że 2017 rok był trudny dla całej branży badań rynkowych w Polsce. Według danych Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) rynek zanotował spadek głównie z powodu ograniczenia wydatków na badania marketingowe przez firmy międzynarodowe. Kantar Polska podał, że 43 proc. przychodów spółki pochodziło od 10 największych klientów.

- Spadek sprzedaży wymusił wysoką dyscyplinę w obszarze kosztów, dzięki czemu część spadku poziomu obrotów udało się zniwelować - zaznaczyła firma. Po stronie kosztów najważniejsze są dwie pozycje: usług obce (wydatki na nie zmalały z 31,77 do 30,24 mln zł) oraz wynagrodzenia (spadek z 20,49 do 19,93 mln zł). W ub.r. średnio pracowało w firmie 155 osób na etatach, o trzy więcej niż rok wcześniej.

Wynik ze sprzedaży pogorszył się z 2,96 mln zł zysku w 2016 roku do 3,04 mln zł straty w ub.r. Spółce udało się mocno ograniczyć pozostałe koszty operacyjne - z 1,22 mln zł do 455,2 tys. zł.

W ub.r. Kantar Media miał 3,11 mln zł straty netto, wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej.

- Celem działań na rok 2018 jest poprawa rentowności generowanej sprzedaży. Zarząd wierzy, iż podejmowane obecnie inicjatywy oraz ich efektywna implementacja pozwolą na dynamiczny wzrost w kolejnych łatach obrotowych przynosząc spółce wzrost udziału w krajowym rynku badań marketingowych - napisano w sprawozdaniu, datowanym na koniec marca br. - Poziom zleceń napływający pod koniec roku oraz do chwili sporządzenia sprawozdania zarządu pozwala z ostrożnym optymizmem patrzeć na wyniki roku 2018 - dodano

Kantar Media z dużym wzrostem zysku, stawia na zagranicę

Firma Kantar Media, badająca wydatki reklamowe w mediach, zanotowała w ub.r. 8,39 mln zł wpływów sprzedażowych, po spadku o 1,4 proc. w skali roku. 5,33 mln zł przychodów pochodziło ze sprzedaży w kraju, a prawie 3 mln zł - ze sprzedaży za granicą.

- Firma kontynuowała działalność w zakresie monitoringu sponsoringu wydarzeń sportowych rozgrywanych w Anglii, Francji i USA. Zrealizowaliśmy także kilka projektów dotyczących sportu z Węgier i Słowacji - wyliczono w sprawozdaniu firmy.

- Głównym źródłem przychodów, niezmiennie pozostaje dystrybucja danych o wydatkach reklamowych, za pośrednictwem oprogramowania AdExpert. Jednocześnie, znaczącym źródłem wpływów pozostawała platforma do prezencji kreacji AdScope - dodano.

Wydatki spółki na usługi obce zmalały z 4,74 do 4,39 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,99 do 1,82 mln zł. Firma zaznaczyła, że w ramach globalnej reorganizacji struktur Kantar Media piony produkcji, IT i finansów stały się bardziej niezależne lokalnie, zyskując przy tym połącznie ze swymi odpowiednikami w regionie EMEA oraz na świecie

Zysk Kantar Media ze sprzedaży wzrósł w skali roku z 1,02 do 1,52 mln zł, zysk brutto - z 892,1 do 1,39 mln zł, a zysk netto - z 675,6 tys. zł do 1,13 mln zł.

W sprawozdaniu podano, że firma planuje w br. dalsze inwestycje w poprawę jakości monitoringu. - Jednym z kluczowych wyzwań będzie automatyzacja procesu monitoringu danych telewizyjnych. Łączyć się to będzie z wdrożeniem nowego oprogramowania, samodzielnie rozpoznającego reklamy. Spowoduje to zapewne konieczność zmian całości procesu produkcji - zaznaczono.

- Warto nadmienić, że toczące się zmiany organizacyjne w globalnej strukturze Kantar Media będą miały wpływ na organizację także naszej firmy. Dotyczy to m.in. sposobu raportowania działu produkcyjnego oraz większy nacisk na rozwój produktów poza granicami Polski - dodano.

Wyzwaniem jak zawsze jest pozyskiwanie stałych klientów. - Dobre doświadczenia ze współpracy przy projekcie monitoringu sportowego optymistycznie rokują na przyszłość. Dostrzegamy jednak zagrożenie związane z kończącym się kontraktem dla UEFA. Nie jest pewne jego przedłużenie, które zależy od wielu czynników na które nie mamy wpływu - zaznaczyło kierownictwo firmy.

Grupa Kantar konsoliduje swoje firmy w Polsce

Koncern Kantar (należący do WPP) od półtora roku realizuje globalną strategię zakładającą m.in. bliższą współpracę jej poszczególnych firm i marek. W jej ramach pod koniec 2016 roku Millward Brown zmienił nazwę na Kantar Millward Brown, a TNS Polska - na Kantar TNS, a potem na Kantar Polska.

W sprawozdaniu tej ostatniej wyliczono, że w pracowano nad połączeniem działalności z Kantar Millward Brown w zakresie operacji, HR, finansów i administracji. - Przewidywane są również dalsze konsolidacje ról w obszarach HR oraz marketingu, niemniej na moment sporządzenia sprawozdania nie zostały one sfinalizowane. Na dzień sporządzenia sprawozdania zarządu nie zostały podjęte żadne inne decyzje w związku z implementacją strategii Kantar First w Polsce - zaznaczono.

- Głównym priorytetem na rok 2018 jest efektywne wdrożenie globalnej strategii i zacieśnienie współpracy pomiędzy obiema firmami nią objętymi. M.in, iż na moment sporządzenia sprawozdania szczegóły nie są jeszcze znane, proces ten będzie skomplikowany i wielowymiarowy, stąd też duży nacisk położony będzie na jego szybką finalizację i minimalizację negatywnego wpływu na działalność obu podmiotów - podkreślono.

W br. w Krajowym Rejestrze Sądowym złożono już wniosek o połączenia spółek Kantar Millward Brown i Kantar TNS poprzez przeniesienie całego majątku tej pierwszej na drugą. Jednocześnie kapitał zakładowy Kantar TNS zostanie podwyższony z 500 tys. zł do miliona zł.

- Po zbudowaniu wspólnego działu operacji, finansów oraz IT ostatnim etapem ma być połączenie spółek Kantar TNS, Kantar Miliward Brown oraz Kantar Media - skomentowano w sprawozdaniu tej pierwszej firmy. Celami mają być poprawa jakości obsługi klientów oraz optymalizacja kosztów.

Dołącz do dyskusji: Kantar Millward Brown i Kantar Polska ze spadkami wpływów, w górę zysk Kantar Media

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czas sie zwijać
Lecą na twarz w dwucyfrowym tempie niczym usain bolt po rekord świata na 200 m :-)
odpowiedź
User
Czas czytać ze zrozumieniem
Lecą na twarz w dwucyfrowym tempie niczym usain bolt po rekord świata na 200 m
.
Spadek sprzedaży i dwukrotnie większy zysk, takiego "zwijania" można każdej firmie życzyć :-)
odpowiedź