Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi

Sieć Kaufland planuje poszerzyć do 30 liczbę sklepów w których można będzie samodzielnie skanować zakupy, korzystając ze specjalnych skanerów, co przyspiesza proces zakupów. Wkrótce ruszą też testy skanowania zakupów przez aplikację na smartfona.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi
fot. mat.pras.

Usługa K-Scan została wdrożona przez sieć we wrześniu ub.r. Mobilne skanery trafiły do sześciu marketów na Śląsku, zlokalizowanych w Tarnowskich Górach, w Katowicach, w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie. Polska była piątym krajem, gdzie klienci Kauflandu zaczęli korzystać z usługi K-Scan.

Na czym ona polega? Najpierw należy przy wejściu na halę sprzedaży sięgnąć po skaner, a następnie tak jak zawsze - robić zakupy, skanując na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi K-Scan powinien udać się do kasy samoobsługowej, aby sfinalizować transakcję. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok to płatność.

Sieć jest zadowolona z pilotażu K-Scan i planuje poszerzenie usługi. - Obecnie ze skanerów K-Scan można korzystać w ośmiu marketach Kaufland. Wkrótce będą one dostępne w ponad trzydziestu sklepach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska. Pojawić się mają one głównie w sklepach w dużych miastach.

Kaufland przetestuje skanowanie zakupów smartfonami

Łojewski zapowiada, że sieć zacznie też testować możliwość skanowania zakupów przez smartfona. Jeśli wyniki pilotażu będą pozytywne, również taka opcja może zostać wprowadzona w sklepach Kaufland na stałe.

Obecnie na skanowanie zakupów przez aplikację na telefon komórkowy pozwala sieć Carrefour, który kilka lat temu uruchomiła usługę Scan & Go.

Łojewski zwraca uwagę, że korzystanie ze smartfona do skanowania zakupów ma pewne wady jak np. fakt, że telefon wchodzi w stan uśpienia czy może robić niedokładne zdjęcia, podczas gdy skaner jest specjalnie zaprojektowany do tego rodzaju czynności.

- W innych krajach, gdzie jest K-Scan i możliwość skanowania smartfonem, ogromna większość klientów korzysta ze skanerów - mówi Łojewski.

Kaufland 2 marca br. uruchomi nowy program lojalnościowy K-Card z którego korzystać będzie można w aplikacji jak i w za pomocą karty plastikowej. Będzie on dawał dostęp do specjalnych ofert, kuponów zniżkowych czy możliwość zbierania punktów za zakupy. Nowy program zastąpi w sklepach sieci program Payback, który szuka nowego partnera wśród sieci sklepów spożywczych.

W Polsce Kaufland ma 240 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Firma należy do Grupy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"