KER: reklama Netii z kulką ćwiczącą fitness nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę na telewizyjny spot Netii, w którym pokazano wykonującą ćwiczenia i jęczącą przy tym kulkę. Uznała, że nie dyskryminuje ona kobiet.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KER: reklama Netii z kulką ćwiczącą fitness nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Przedmiotem skargi, którą zajmowała się KER była telewizyjna reklama emitowana latem br. w spocie, przy którym pracowały agencje Brasil, Dentsu Aegis Network Polska i Value Media pokazano kulkę, która próbuje wykonywać ćwiczenia fitness prezentowane na ekranie przez trenerkę fitness.

Skarżący tę reklamę stwierdził, że przekracza ona granice dobrego smaku, odwołując się do seksualnych obrazów, jednocześnie prezentuje mocno zredukowany obraz kobiet (m.in. wypinająca pośladki trenerka fitness).

Przedstawiciele Netii składając wyjaśnienia podkreślili, że nie dostrzegają w zaskarżonym spocie żadnych seksualnych obrazów. Ich zdaniem kulka przed telewizorem ćwiczy wydając dźwięki normalne przy ciężkim treningu. Natomiast instruktorka w telewizorze robi najzwyklejsze w świecie przysiady, czyli również ćwiczy. Ubrana jest przy tym w typowy strój fitness.

- W odniesieniu do zredukowanego obrazu kobiety to pragniemy zaznaczyć iż platforma komunikacji, w tym inne spoty obecne w telewizji, wykorzystują postacie kulek, które to kulki symbolizują różnych ludzi. W tym spocie występuję również mężczyzna-kulka i można by powiedzieć, że mężczyzna w tym spocie również jest zredukowany do symbolu kulki. W innych spotach kulkami są dzieci, a nawet pies. Dlatego uważamy, że w świecie w którym wszystkie postacie są zredukowane, to de facto żadna postać zredukowana nie jest. Platforma komunikacji celowo nie pokazuje ludzi, żeby właśnie nikt nie poczuł się dotknięty, nie zaczął oceniać na przykład ćwiczącej kobiety (za chuda, za gruba, brzydka, ładna itd.). Kulki jako symbole ludzi oceniać i przez to urażać jest dużo trudniej, bo są abstrakcyjnym tworem, symbolem, z którym człowiek nie utożsamia się wprost, a jednocześnie rozumie historię opowiedzianą w reklamie” - napisano w odpowiedzi na skargę - wyjaśniła firma.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że zaskarżony spot nie narusza dobrych obyczajów i nie zawiera treści dyskryminujących kobiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu