SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Kina Świat były ponad cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Aflofarmu Farmacji Polska i USP Zdrowie - o ponad 40 proc. wyższe. Za to spadek o prawie jedną trzecią zanotował Unilever Polska.

Article

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia rabatów) w mediach innych niż internet wyniosły 13,88 mld zł, o 558,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość całego polskiego rynku reklamowego wyniosła, według szacunków Starlinka, 1,59 mld zł, o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zwiększy się o 1,8 proc. (więcej na ten temat).

>>> TVN jedną trzecią mniej z reklam, w górę TVP i TVN7, liderem Polsat (TOP 10)

Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W I połowie br. jego cennikowe wydatki wyniosły 624,4 mln zł, o 199,2 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 46,8 proc.). Ponad dwa razy mniej niż Aflofarm przeznaczył na reklamę Orange Polska - jego inwestycje były o 68,6 mln zł większe (to 30,2 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w I półroczu ub.r.

Z kolei cennikowe wydatki dystrybutora filmowego Kino Świat wzrosły w skali roku ponad czterokrotnie - z 61,7 mln zł do 261,9 mln zł. Procter & Gamble Polska przeznaczył na reklamy o 42,5 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 20,7 proc.), Lidl Polska - o 62,4 mln zł więcej (36,1 proc. w górę), a USP Zdrowie - o 59 mln zł więcej (43,7 proc. w górę).

Niewielkie wzrosty zanotowały P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play (o 7,9 mln zł, czyli 4,5 proc.) oraz Ferrero Polska (o 12,6 mln zł, czyli 8 proc.). Natomiast budżet L’Oréal Polska zmalał o 4,9 mln zł (to 2,8 proc. w dół).

Z kolei cennikowe wydatki Unilever Polska były aż o 87,6 mln zł mniejsze niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 32,9 proc.

>>> Telekomy tną wydatki reklamowe. T-Mobile o dwie trzecie, Polkomtel o 30 proc.

Najwięksi reklamodawcy

(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2013

I-VI 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

425 202 414 zł

624 409 004 zł

ORANGE POLSKA

226 976 921 zł

295 619 820 zł

KINO ŚWIAT

61 686 033 zł

261 892 332 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

204 957 847 zł

247 466 889 zł

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

172 631 761 zł

235 037 860 zł

USP ZDROWIE

135 117 126 zł

194 140 311 zł

P4

176 564 801 zł

184 462 625 zł

UNILEVER POLSKA

266 123 647 zł

178 540 524 zł

L'OREAL POLSKA

176 668 642 zł

171 737 217 zł

FERRERO POLSKA

158 671 069 zł

171 308 996 zł

wszyscy reklamodawcy

13 327 270 152 zł

13 885 456 734 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bamber Cold
Ciekawe kiedy dowiemy się, że to piramida finansowa napędzana wydatkami marketingowymi?
8 8
odpowiedź