SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powstał klub Champions of Change wspierający kobiety i różnorodność w biznesie

Prezesi m.in. Mastercard, BGŻ BNP Paribas, Coca-Coli I Microsoftu podpisali się pod deklaracją powołującą do życia Champions of Change, klub działający na rzecz wspierania kobiet i różnorodności w biznesie. Inicjatorem projektu jest Fundacja Sukces Pisany Szminką.

Article

Pod koniec października br. deklarację powołującą klub do życia podpisało 6 prezesów – Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny w polskim oddziale Mastercard, Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas, Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services, Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, Marek Metrycki, partner zarządzający Deloitte Polska oraz Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.

Klub powstał z inicjatywy założycielek Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką – Olgi Kozierowskiej i Olgi Legosz oraz ambasadora Australii w Polsce, Paula Wojciechowskiego.  - Wspieranie kobiet, równości i różnorodności jest nie tylko ważną wartością, ale także kwestią o znaczeniu społecznym i gospodarczym. Do tej pory kobiety działały samodzielnie na rzecz zmian. Mamy świadomość, że dziś to już nie wystarczy. Czas, by w zmiany włączyli się także mężczyźni – liderzy, którzy mając władzę, mogą włączyć się w działania i przyspieszyć te zmiany – podkreśla Olga Kozierowska, prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Idea klubu, w którym liderzy ze świata biznesu działają wspólnie na rzecz kobiet i różnorodności, pochodzi z Australii, gdzie w 2008 roku powstał klub Male Champions of Change.

Prezesi zrzeszeni w polskim klubie podkreślają, że choć ważna jest dla nich inspiracja międzynarodowymi rozwiązaniami, będą przede wszystkim współdziałać na rzecz wypracowania rozwiązań, które będą uwzględniały polską specyfikę i problemy. To ma przełożyć się na lepsze wykorzystanie talentów kobiet i mężczyzn, a w konsekwencji na większą konkurencyjność firm.
Jak wynika z raportu Deloitte na zlecenie Coca-Cola „Ukryty potencjał polskiego rynku pracy. Kobiety nieaktywne zawodowo” - zwielokrotniając liczbę pracujących Polek do poziomu występującego w krajach „starej” UE, możemy zwiększyć PKB Polski o ponad 51 mld złotych do 2025 roku

Cele, które na najbliższe 12 miesięcy wyznaczył sobie klub Champions of Change to zwiększenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacja luki płacowej oraz skuteczniejsze wprowadzanie narzędzi sprzyjających lepszemu wykorzystaniu talentów kobiet i mężczyzn.

Na pierwszym spotkaniu członkowie klubu postanowili, że m.in. nie będą uczestniczyć w panelach i dyskusjach, w których nie ma przynajmniej jednej kobiety. Zobowiązali się, że zintensyfikują działania na rzecz wprowadzania elastycznego czasu pracy oraz budowania ścieżki kariery w firmie z uwzględnieniem urlopów macierzyńskich oraz tacierzyńskich. Zapowiedzieli też działania na rzecz likwidacji luki płacowej.

Kolejnym krokiem działalności Champions of Change będzie powołanie zespołów roboczych złożonych z ekspertów z firm założycielskich. Zespoły robocze będą zbierać i opracowywać dobre praktyki oraz rozwiązania. Podjęte działania będą monitorowane, a ich efekty będą mierzone. Rezultaty zostaną przedstawione w październiku 2019 roku.

Klub ma edukować, budować świadomość i dzielić się dobrymi praktykami, ale przede wszystkim tworzyć narzędzia, przynoszące konkretne rezultaty i dające się zastosować także w innych firmach zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talentów kobiet i mężczyzn oraz budowaniem różnorodności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powstał klub Champions of Change wspierający kobiety i różnorodność w biznesie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl