Kobieta i dosłowność zamiast męskich metafor w reklamie Viagry (wideo)

W nowej reklamie Viagry - przygotowanej przez agencję BBDO - po raz pierwszy od lat występuje kobieta, która bezpośrednio poleca ten preparat mężczyznom mającym problemy z erekcją. Poprzednie kampanie produktu opowiadały o tym schorzeniu w bardziej metaforyczny sposób.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nowa reklama Viagry (produkowanej przez koncern Pfizer) pokazuje atrakcyjną modelkę, która leżąc na łóżku, zwraca się do mężczyzn, opowiadając wprost, jak w sytuacji intymnej okazuje się, że facet cierpi na problemy z erekcją.

- Wiecie co, wielu mężczyzn ma kłopot z osiągnięciem i utrzymaniem wzwodu. W pozbyciu się tego problemu pomaga Viagra. Bierzesz ją tylko wtedy, gdy potrzebujesz - opisuje. - Jeśli dysfunkcja erekcji zatrzymuje to, co zacząłeś, zapytaj swojego lekarza o Viagrę - zachęca.

 

Spot przygotowała agencja BBDO, która w ub.r. przejęła obsługę kreatywną marki Viagra.

- Nikt wcześniej w naszej branży nie skupił się bezpośrednio na punkcie widzenia partnerki, żeby zmotywować mężczyzn do walki ze swoimi problemami - podkreślił w rozmowie z „Ad Age” Victor Clavelli, wicedyrektor marketingu w firmie Pfizer. - Nowy spot jest przykładem prostej, szczerej, bezpośredniej opowieści pokazującej mężczyznom cierpiącym na dysfunkcję erekcji, że nie są sami - dodał John Osborn, szef nowojorskiego oddziału agencji BBDO.

Reklama zrywa z komunikacją Viagry w ostatnich latach, kiedy jej obsługą reklamową zajmowała się agencja McGarryBowen. Kolejne spoty - pod wspólnym hasłem „To wiek, kiedy wiesz, jak…” - pokazywały mężczyzn w tradycyjnych rolach społecznych i okolicznościach (np. kierowcę jadącego po odludnej drodze, żeglarza). Musieli oni w pojedynkę poradzić sobie z hamującymi ich problemami (takimi jak ugrzęźnięcie samochodem w błocie, niedziałająca zapalniczka, którą nie można rozpalić ogniska czy zrywająca się linka utrzymująca żagiel) symbolizującymi dysfunkcję erekcji, o czym wprost opowiadał lektor.

 

 

 

 

Nowy spot będzie emitowany głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie zeszłoroczny cennikowy budżet reklamowy Viagry wyniósł 176 mln dolarów (według szacunków Kantar Media), a związany był m.in. ze sponsorowaniem rozgrywek futbolu amerykańskiego NFL.

Na razie nie wiadomo, czy reklama trafi też na inne rynki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa