SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Związek Firm Public Relations przyjął nowy Kodeks Dobrych Praktyk

Związek Firm Public Relations przyjął nowelę Kodeksu Dobrych Praktyk. Dokument wyznacza standardy postępowania i norm etycznych dla agencji PR.

Dokument jest formą samoregulacji branżowej oraz podsumowuje zasady działalności firm PR w trzech obszarach - relacji z otoczeniem, klientami i wewnątrzśrodowiskowymi.

- Kodeks przede wszystkim systematyzuje i porządkuje kwestie dobrych praktyk w odniesieniu do każdej z grup, z jakimi budujemy i pielęgnujemy relacje: szeroko pojętego otoczenia, klientów oraz nas samych. Nabrał syntetycznego i przez to też bardziej użytecznego charakteru. Co ważne, zafunkcjonował pół roku po przyjęciu przez Związek Kodeksu Etyki PR. Mamy zatem teraz komplet i działamy w oparciu o te dwa komplementarne dokumenty. Kodeks Etyki (‚code of ethics’) jest ofertą kanonu norm dla każdego specjalisty PR na rynku, a Kodeks Dobrych Praktyk (‚code of conduct’) zestawem praktycznych aspektów związanych z codzienną pracą konsultantów PR firm związkowych - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Jarosz, prezes ZFPR.

Jarosz dodaje, że agencje zrzeszone w ZFPR zostały zobligowane do przestrzegania zasad kodeksu - jest częścią statutu organizacji.

- Warto zaznaczyć, że Kodeks Dobrych Praktyk jest inicjatywą oddolną, to firmy związkowe zawiązały grupę roboczą ds. nowelizacji i na forum całej organizacji opracowały w drodze dialogu i konsensusu przyjętą treść. To dokument, który ma praktyczne zastosowanie. Aby propagować rozumienie i użyteczność Kodeksu, będą realizowane dla konsultantów firm związkowych szkolenia w tym zakresie: zdalne i interaktywne - tłumaczy Adam Jarosz.

Co w Kodeksie Dobrych praktyk ZFPR?

Kodeks składa się z 33 punktów. W obszarze relacji z otoczeniem i klientami, dotyczą m.in. norm etycznych, kwestii rzetelności, staranności i pracy z klientami na konkretnych celach, w oparciu o udzielony mandat. Oto wybrane punkty:

- Firmy PR i ich Konsultanci świadczą usługi w dobrej wierze, mając na uwadze najlepiej pojęty interes klientów. Dla realizacji zlecenia w sposób profesjonalny, dążą do jasnego określenia celu sformułowanego przez klienta;

- Firmy PR i ich Konsultanci nie biorą udziału w przedsięwzięciach, które przynosiłyby szkodę dobrom osobistym człowieka, w szczególności jego godności, czci oraz prywatności. Za takie przedsięwzięcia nie uznaje się sytuacji, kiedy Firma PR i jej Konsultanci, w dobrej wierze, zgodnie z profesjonalnymi standardami świadczenia usług PR, na bazie informacji uzyskanych od zleceniodawcy, prowadzą komunikację w obszarze postępowań prawnych.

- Firmy PR stosują przejrzystą wycenę usług, bazującą na kosztach świadczeń profesjonalnych oraz na zdrowych zasadach prowadzenia biznesu, zgodnie z modelem „fair-market-value”.

- Firmy PR nie mogą podpisywać z klientami umów, które gwarantowałyby osiągnięcie rezultatów zależnych od autonomicznych decyzji osób trzecich. Dotyczy to w szczególności gwarancji publikacji konkretnych treści przez niezależnych dziennikarzy i wydawców. (…)

- Firmy PR i ich Konsultanci powinni chronić własność materialną i intelektualną Firmy PR, jej klientów i kontrahentów.

- Firmy PR i ich Konsultanci stosują przejrzystą i uczciwą politykę zatrudnienia.

Z pełną treścią Kodeksu Dobrych Praktyk PR można zapoznać się na stronie Związku Firm Public Relations.

Dołącz do dyskusji: Związek Firm Public Relations przyjął nowy Kodeks Dobrych Praktyk

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BUHAHA
Po setkach lat płacenia łapówek, robienia przewałów, ściemy i opieraniu swoich działań o prywatne kontakty i układziki, wokół powstał taki smród, że branża postanowiła mieć … STANDARDY : )))))))))))))))))))))))))
Co za obłuda i Himalaje hipokryzji!!!
odpowiedź
User
zima
i co te nieroby z pr teraz będą robić?
odpowiedź