Powstał Komitet Sterujący KRRiT przy projekcie badań mediów

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powołał komitet sterujący programu Telemetria Polska, który będzie zajmować się m.in. budową jednoźródłowego pomiaru mediów elektronicznych.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Powstał Komitet Sterujący KRRiT przy projekcie badań mediów
Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski

Prace nad jednoźródłowym badaniem mediów (radia, telewizji i internetu) pod patronatem KRRiT we współpracy z zespołem Telemetria Polska oraz przedstawicielami rynku trwają od kwietnia 2018 roku.

Pod koniec października br. KRRiT podpisała umowę z Instytutem Łączności na przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych w zakresie jednoźródłowych badań telewizji, radia i internetu, instytut ma m.in. prowadzić badania preferencji w zakresie konsumpcji mediów. Będzie się opierać o model panelu telemetrycznego, który bazuje na blisko 2 tys. gospodarstw domowych.

Teraz szef Krajowej Rady Witold Kołodziejski powołał Komitet Sterujący przy programie Telemetria Polska, który zajmuje się badaniami. - Wdrożenie programu Telemetria Polska wymaga koordynacji działań szeregu podmiotów zaangażowanych w budowę i utrzymanie zaplecza organizacyjnego oraz kadrowego - uzasadnia Krajowa Rada.

Powołanie Komitetu Sterującego ma być także związane z pracami badawczo-rozwojowymi, budową infrastruktury technicznej, przygotowaniem prototypu systemu do monitorowania mediów oraz innych prac związanych z przygotowaniem i uruchomieniem monitoringu odbioru mediów elektronicznych w Polsce. Głównym zadaniem komitetu ma być wspieranie Kołodziejskiego w wykonywaniu tych zadań.

Jak udało się nam dowiedzieć, w jego skład wejdą nie tylko eksperci Krajowej Rady, ale także Instytutu Łączności. Z czasem ta grupa ma być rozszerzana o osoby wydelegowane spośród członków rad metodologicznych.

Nadawcy telewizyjni z porozumieniem

Do tej pory nadawcy internetowi rozmawiali w ramach spółki Polskie Badania Internetu, radiowi - Komitetu Badań Radiowych. Z kolei marketerzy ustanowili koalicję "Marketerzy dla lepszych badań", aby zadbać o reklamodawców i ich interesy, a telewizje nie miały swojego formalnego ugrupowania.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa