Komputery i internet powszechne wśród Polaków, ponad 90 proc. firm z dostępem do sieci

W 2015 roku 77,9 procent gospodarstw domowych w Polsce miało przynajmniej jeden komputer, a 75,8 procent było połączonych z internetem. 92,7 procent firm posiada dostęp do sieci, a 65,4 procent prowadzi własną stronę internetową - podał Główny Urząd Statystyczny.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Dane GUS wskazują, że z roku na rok rośnie odsetek Polaków korzystających z komputerów. W br. posiadanie przynajmniej jednego takiego urządzenia zadeklarowało 77,9 proc. gospodarstw domowych. Oznacza to wzrost o 0,8 p. proc. rok do roku i skok o 4,5 p. proc. w porównaniu z rokiem 2012.

grafika

Nieco mniejsza jest liczba Polaków, którzy dysponują w swoich domach dostępem do internetu. Obecnie odsetek gospodarstw domowych podłączonych do sieci to 75,8 proc., co oznacza wzrost o 1 p. proc. w zestawieniu z ub.r. Okazuje się przy okazji, że zdecydowana większość gospodarstw (71 proc.) korzysta z łączy szerokopasmowych, a najbardziej powszechne wykorzystanie internetu jest w rodzinach wychowujących dzieci.

grafika

Pomimo rosnącej liczby internautów w Polsce wciąż pewna część mieszkańców kraju nie korzysta z internetu. Wśród przyczyn braku dostępu do sieci największy odsetek respondentów (63 proc.) wskazuje brak potrzeby korzystania z internetu, a 49,5 proc. - na niewystarczające umiejętności w obsłudze sieci.

grafika

GUS zbadał też sytuację związaną z nowymi technologiami w segmencie przedsiębiorstw. Okazuje się, że obecnie prawie wszystkie duże firmy (zatrudniające ponad 250 osób) korzystają z internetu – jest ich 99,5 proc. Wśród wszystkich badanych podmiotów odsetek tych z dostępem do sieci wynosi 92,7 proc., natomiast na poziomie 91,9 proc. jest wykorzystanie łączy szerokopasmowych.

grafika

Jednym z najpopularniejszych sposobów wykorzystania przez firmy dostępu do sieci jest prowadzenie przez nie strony WWW. Posiadanie własnej witryny deklaruje obecnie 65,4 proc. przedsiębiorstw. To nieco więcej niż w ub.r., ale z kolei o 2,3 p. proc. mniej niż w roku 2012. Polskie firmy używają strony internetowej przede wszystkim do prezentacji swoich produktów i usług (60,3 proc.).

grafika

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw docenia znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji z klientami. Według raportu GUS obecnie 22,2 proc. firm deklaruje korzystanie z platform social media w swojej działalności, podobny odsetek (21,7 proc.) zanotowano w ub.r.

grafika

W roku 2015 po raz pierwszy w raporcie GUS zgodnie z zaleceniami Eurostatu uwzględniono moduł dotyczący bezpieczeństwa w internecie. Według badań 34,5 proc. Polaków tworzy kopie zapasowe plików w komputerze, zaś 31,5 proc. użytkowników wie, że pliki cookies mogą być wykorzystywane do śledzenia zachowań internautów w sieci.

grafika

Informację opracowano na podstawie wyników badań GUS „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach” oraz „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych”, zrealizowanych w 2015 r. Badaniem „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach” objęte były przedsiębiorstwa o liczbie pracujących 10 osób i więcej. Badaniem „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych” objęte były gospodarstwa domowe z przynajmniej jedną osobą w wieku 16‐74 lata w wylosowanych mieszkaniach oraz osoby w wieku 16‐74 lata wchodzące w skład badanych gospodarstw domowych.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"