Koniec muzycznego kanału Viva - po 25 latach

Koncern Viacom zdecydował, że nadająca od 25 lat niemiecka muzyczna stacja telewizyjna Viva zakończy nadawanie z początkiem 2019 roku. Viva od dłuższego czasu borykała się ze spadkiem oglądalności, wcześniej jej oferta została wycofana między innymi z polskiego rynku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Koniec muzycznego kanału Viva - po 25 latach

Zakończenie nadawania przez stację Viva zostało potwierdzone podczas branżowej konferencji w Kolonii w Niemczech przez firmę Vision, która odpowiada za dystrybucję na rynku niemieckim kanałów koncernu Viacom, do którego obecnie należy Viva. Zgodnie z planem muzyczna stacja zniknie z anteny od 1 stycznia 2019 r.

Na niemieckim rynku ostatnio Viva dzieliła pasmo ze stacją Comedy Central. Po zniknięciu stacji muzycznej Comedy Central przejmie wszystkie pasma. Oglądalność stacji komediowej rosła w ciągu ostatnich pięciu kwartałów.

Viva wystartowała na początku grudnia 1993 r. w odpowiedzi na pojawienie się muzycznej stacji MTV, która nie miała swojej niemieckiej wersji. Viva szybko się rozwijała, w 1995 r. uruchomiono w jej ramach kolejny kanał Viva II nadający nieco starszą muzykę i teledyski.

W 2004 r. Viva została przejęta przez Viacom, który stopniowo ograniczał zasięg stacji. Później wobec malejącej z roku na rok widowni Viacom zaczął wygaszać Vivę. Dotyczyło to także Polski, gdzie stacja była obecna od 2000 r. - w październiku ub.r. Vivę zastąpił na naszym rynku kanał MTV Music.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu