SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska platforma cyfrowa traci abonentów. „Nie wspieramy telewizji satelitarnej”

Na koniec III kwartału 2023 roku Orange Polska miała 936 tys. abonentów. To o tysiąc mniej niż 30 czerwca. Najwięcej, bo o 15 tys. zmniejszyła się liczba klientów korzystających z odbioru satelitarnego. Firma zapewnia Wirtualnemedia.pl, że promuje inne technologie telewizyjne.

Antena satelitarna obok kontenerów na śmieci (fot. Adrian Gąbka)Article

Pod koniec III kwartału roku liczba abonentów satelitarnych wynosiła 69 tys., natomiast IPTV 867 tys. W tej drugiej kategorii od końca II kwartału  przybyło 14 tys. klientów. Przed rokiem Orange Polska miał 169 tys. abonentów satelitarnych. Tym samym w ciągu dwunastu miesięcy stracił ich 100 tysięcy. W ciągu roku firmie udało się za to pozyskać 73 tys. abonentów korzystających z technologii IPTV.

- Nasze stanowisko w tej sprawie nie zmienia się od wielu kwartałów. Nie wspieramy telewizji satelitarnej, skupiamy się na dostępie światłowodowym - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Bez daty rezygnacji z technologii satelitarnej

Firma nie zdradza czy w przyszłości całkowicie zrezygnuje ze świadczenia usług drogą satelitarną. Takowa oferta jest udostępniana dzięki współpracy z platformą Canal+, dlatego dekodery Orange mają niemal identyczny układ na liście kanałów, co większa platforma. Użytkownicy IPTV mają dostęp do większej liczby kanałów telewizyjnych.  Dodatkowo są dostępne m.in. Kobieta, TVP World, Dizi, Game Toon HD, E-Sport, Music Box, Polsat Sport, Polsat Sport Extra.

Orange Polska także w poprzednich kwartałach tracił abonentów satelitarnych. Tylko w 2022 roku ich liczba zmniejszyła się o ponad połowę (151 tys.). Firma zyskała za to 111 tys. klientów IPTV. - Nasza strategia nakierowana na rozwój IPTV idzie bardzo dobrze. Od dawna odchodzimy od technologii DTH. Telewizja linearna cały czas dobrze się sprzedaje, natomiast OTT świetnie dopełnia naszą ofertę - tłumaczył Jabczyński. Direct-to-Home (DTH) to odbiór satelitarny. Tylko w 2022 roku Orange Polska straciła ponad połowę abonentów satelitarnych (151 tys.) i zyskała 111 tys. klientów IPTV.

Największe spadki w USA

Z największymi spadkami muszą się mierzyć operatorzy zza oceanu. Amerykańskie sieci kablowe, platformy cyfrowe i inni dostawcy płatnej telewizji, reprezentujący 96 proc. rynku, w II kwartale 2023 roku stracili 1,730 mln abonentów. Z danych Leichtman Research Group wynika, że w tym samym okresie 2022 roku, ubyło 1,725 mln klientów. Wielu klientów rezygnuje z takich usług, aby na własną rękę wykupywać m.in. Netfliksa, Amazon Prime Video, Disney+ czy Max (do niedawna HBO Max). W Stanach Zjednoczonych coraz większą popularnością cieszą się kanały FAST, czyli bezpłatne stacje w streamingu z reklamami. W USA kwitnie też piractwo IPTV.

Canal+ od ponad trzech lat nie aktualizuje danych o liczbie abonentów na polskim rynku. W 2020 roku wynosiła ona 2,7 mln. Ostatnio firma przestała również podawać połączone dane dla wszystkich rynków. Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) już od lat nie podaje precyzyjnych danych. Na koniec II kwartału br. w sektorze płatnej telewizji o 4,3 proc. do 4,89 mln spadła liczba usług jednostkowych (RGU) w modelu abonamentowym. Przed rokiem wynosiła ona 5,12 mln. Szefowie firmy tłumaczyli, że to wciąż pokłosie zamknięcia dwa lata temu iPli, która była oferowana za niewielką opłatą dla wybranych abonentów. Wyniki ma poprawić likwidacja darmowego serwisu streamingowego Polsat Go i wprowadzenie taniego pakietu Polsat Box Go Start za 30 zł rocznie, czyli równowartość 2,50 zł miesięcznie.

Dołącz do dyskusji: Polska platforma cyfrowa traci abonentów. „Nie wspieramy telewizji satelitarnej”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
Polskie platformy traktując satelitę coraz bardziej po macoszemu, pozbywając się transponderów, ścinając jakość, umieszczając niektóre transmisje tyko w internecie - same przyczyniają się do przyspieszenia procesu odchodzenia od telewizji jako takiej.
odpowiedź
User
@m
Polskie platformy traktując satelitę coraz bardziej po macoszemu, pozbywając się transponderów, ścinając jakość, umieszczając niektóre transmisje tyko w internecie - same przyczyniają się do przyspieszenia procesu odchodzenia od telewizji jako takiej.
Niestety to że kanały telewizyjne padają nie zależy od widzów, ale od bosów czy innych wodzirejów. Właściwie to wszystkie platformy, zatrzymały się w latach 90 XX wieku. Wtedy wystarczyło napakować jakimiś tam kanałami "miskę" no bo i tak ludzie kupowali wszystko jak leci. Aktualnie bardzo mocno zmienił się klient. Starszym widzom wystarczy Klan, Złotopolscy czy Na Wspólnej no i ewentualnie jakiś festiwal w Opolu czy Sopocie, jednak dla młodszego pokolenia telewizor to archaiczne coś tam w domu, wystarczy im monitor do "buszowania" w necie :D
odpowiedź
User
2PaC
Satelitarne to scheda po PRL nikt normalny juz w ta technologie nie inwestuje
odpowiedź